در صحن:‌ از سابقه پنج سال اسارت خود در دوره جنگ ایران و عراق، کمتر برای طرح خود استفاده کرده و در درگیری‌های سیاسی مجلس حضور مستقیم کمتری دارد.

دکترای تخصصی پزشکی دارد و پیش از نمایندگی مجلس، سال‌ها در هلال احمر و وزارت بهداشت در پست‌های معاون و مشاور حضور داشته است. «محمد فرهادی» را خوب می‌شناسد؛ کسی که هم رییس جمعیت هلال احمر بوده و هم وزیر بهداشت. بواسطه همین آشنایی بود که در زمانی که تعیین وزیر برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به معضلی برای دولت روحانی تبدیل شده بود، او پشتیبان فرهادی برای تصدی این وزارتخانه مهم و دردسرساز بود و پیش از جلسه رای اعتماد، از نظر مثبت مجلسیان نسبت به فرهادی خبر داد.

صادقی دوران مدرسه را به عنوان دانش‌آموز تیزهوش، در مدرسه شهید مطهری ناحیه ۲ شیراز گذراند. براساس اطلاعات منتشر شده در وب سایتش قبل از انقلاب ۵۷ در فعالیت‌های مذهبی شرکت می‌کرد و عضو انجمن اسلامی دانش‌آموزان بود. پس از انقلاب و با آغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق به جبهه‌های جنگ رفت. در جبهه مجروح شد و در نهایت در عملیات قدس ۳ به اسارت نیروهای عراقی درآمد.

در دوران اسارت که بیش از پنج سال به درازا کشید، با علی اکبر ابوترابی در اردوگاه صلاح‌الدین تکریت آشنا شد و به دلیل «آشنایی با چند زبان»، در دوران اسارت در انعکاس مشکلات اردوگاه‌های جنگی عراق به نمایندگان صلیب سرخ جهانی، به عنوان مترجم به سربازان کمک می‌کرد تا مشکلات خود را بیان کنند.

پدر ضرغام صادقی نیز از کشته شدگان جنگ ایران و عراق است.

ضرغام صادقی اکنون در مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون شاهد است و به طور کلی نیز در طیف اصول‌گرایان معتدل جای می گیرد.

او که عضو هیات رییسه مجلس است برای جلب موافقت مجلس با اختصاص اعتبارات به بخش سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها به کمک دولت روحانی آمد و بعدتر نیز آن را طلایی‌ترین اقدام در زمینه سلامت، در سال‌های پس از انقلاب دانست و گفت: «در این دوره مقوله سلامت از اولویت چهارم به اولویت دوم ارتقا یافته که این گام اساسی و مبارکی است و مسئولین وزارت بهداشت باید از این فرصت طلایی استفاده کنند و به فکر رفع مشکل مردم در حوزه سلامت باشند.»

ضرغام صادقی از موافقان محاکمه «محمد رضا رحیمی»  معاون اول دولت «احمدی نژاد» است و معتقد است باید نام نمایندگانی که پول دریافت کرده اند اعلام شود تا با مشخص شدن نام چنین نمایندگانی، افکار عمومی درباره آنها قضاوت کند.