درصحن: مهدی کوچک زاده، نماینده تهران در مجلس نهم که درگیری اخیراش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، با واکنش آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، نیز روبرو و از سوی ایشان به “رعایت ادب” فراخوانده شد، از چهره های پرسر و صدا، هتاک و جنجالی فراکسیون پایداری (دلواپسان) مجلس است که نامش در همه منازعه های مجلس شنیده می شود.

مهدی کوجک زاده، اولین بار در انتخابات مجلس هفتم که با تحریم انتخابات توسط بخشی زیادی از مردم و گروههای اصلاح طلب همراه بود با رای کمتر از ده درصد مردم تهران به مجلس هفتم راه یافت. او در مجلس هشتم و نهم نیز موفق شد کرسی خود را در مجلس حفظ کند. او از چهره های حامی محمود احمدی نژاد در دو مجلس گذشته بود. هم اکنون او عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.

مهدی کوچک زاده  همان نماینده‌ای است که بنابر ادعاي قدرت الله عليخاني خبرنگاران را «حرامزاده« خوانده و علی مطهری مدعی است که جاسوزني فلزي حاوي سوزن و گيره را محكم به طرف او پرتاب كرده است.

مهدی کوچک زاده از جدی ترین مخالفان جنبش سبز در مجلس است او مواضع تندی علیه رهبران جنبش سبز داشته و دارد. مهدی کوچک زاده بعد از حوادث 25 بهمن ماه سال 89، با حضور در جمع تحصن‌کنندگان مقابل دادگستری تهران و مسجد ارگ در تاریخ 26 بهمن همان سال گفت: “مسئولیت این جنایت‌ها و کشته‌ها و زخمی‌های اغتشاشات اخیر مشخصا بیانیه دهندگان و سران فتنه‌ای هستند که حامیان خود را برای فتنه‌گری روز گذشته فراخوان کردند. به عنوان یک نماینده مجلس به رییس مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی کشور اعلام می‌کنم روزی را فکر کنید که ما کجا کم گذاشته‌ایم؟ سران فتنه مفسدفی‌الارض هستند و در این فتنه‌گری‌ها جرم معلوم و مجرم نیز مشخص است و انتظار می رود تا هفته آینده نتیجه بررسی کمیته تحقیق و تفحص مجلس به مردم اعلام شود.”

کوچک‌زاده با بیان اینکه تنها کروبی، خاتمی و موسوی مجرم نیستند و کسانی که در این فتنه‌انگیزی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند نیز مجرم هستند تصریح کرد: “مردم تاکنون تکالیف خود را به خوبی انجام داده‌اند اما امروز نمی‌توانند کسانی را که با سازمان‌های سیا و موساد ارتباط دارند تحمل کنند.”

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه مراجع و روحانیت بحمدالله تاکنون در مقابل فتنه‌گری‌ها ایستاده‌اند، گفت: “خواست ما از بزرگان مجلس خبرگان رهبری این است که صدای ملت ایران را به رییس این مجلس اعلام کنند و مراجع و علما نیز صدای ملت را به گوش وی برسانند. نمی‌شود ریاست مجلس خبرگان رهبری در دست کسی باشد که تنها در این فتنه‌گری‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.”

مهدی کوچک زاده سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. وی تحصیلات دوران ابتدایی و متوسطه را در مدارس جعفری اسلامی، علوی و هشترودی به پایان رساند و در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرده و دارای ۳ فرزند است .همسر وی خانه‌دار و دارای تحصیلات حوزوي است.

سال ۱۳۵۵ در رشته آبیاری دانشگاه شیراز پذیرفته و در سال ۱۳۵۶ با شرکت مجدد در کنکور در رشته اقتصاد دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. به دلیل شرکت در تظاهرات و اعتصاب‌های دانشجویی در سال ۵۷ از دانشگاه اخراج و بعد از پیروزی انقلاب تحصیل خود را در رشته آبیاری ادامه داده و در سال ۱۳۶۴ با اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. مدرك کارشناسی ارشد خود را در رشته هیدرولیک از دانشگاه دلفت هلند اخذ كرد. کوچک زاده سال ۱۳۷۶ دکتراي خود را از دانشگاه تربيت مدرس مي‌گيرد.

بعد از انقلاب و در ايام انقلاب فرهنگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به گفته خودش ۲ سال مانده به پايان جنگ ايران و عراق (۱۳۶۵) به جبهه رفته و مجروح شده است. بعد از جنگ درجهاد سازندگي مشغول مي‌شود؛ نهادي كه بعدها در وزارت جهاد كشاورزي ادغام مي‌شود.

داماد کوچک زاده، میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی تهران است. وی فرزند حسین مظفر وزیر آموزش و پرورش دولت اول سید محمد خاتمی و نماینده تهران در مجلس هفتم است. میثم مظفر پیش از این رئیس دفتر رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران را در اختیار داشت که با حکم محمد باقر قالیباف به ریاست سازمان تاکسیرانی تهران منصوب شد.