در صحن: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت،که از آن به عنوان فراکسیون حامیان علی لاریجانی،رئیس مجلس نیز نام برده می شود، به گفته اعضای آن با عضویت ۱۷۳ نماینده،فراکسیون اکثریت مجلس است.

مشخصات کلی:

دبیر هیات موسس: کاظم جلالی

سخنگو: صفر نعیمی‌رز

بنیانگذاری: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

تعداد اعضا در مجلس: ۱۷۳ نفر

جناح:اصولگرا

رسانه: مجلس نیوز

این فراکسیون اکثریت کرسیهای هیات رئیسه مجلس را در اختیار دارد.

کاظم جلالی، دبیر هیات موسس این فراکسیون، در بدو تاسیس آن درباره  اهداف  آن گفته است: دوری از جنجال‌های سیاسی و بحث‌های صرف جناحی، عدم ورود به چالش‌ها و دعواهای بی‌حاصل سیاسی، پرداختن به مسائل اصلی کشور طبق منویات رهبری، تلاش برای کاهش اختلافات بین قوای کشور و رفتن به سمت اهداف و اصولی که کاملا در قانون اساسی و منویات امام و رهبری مشخص است، مهم انگاشتن شعار سال که توسط رهبری تعیین می‌شود و بردن فضای کشور به سمت تحقق شعار سال از جمله مهمترین مباحث ما برای تشکیل این فراکسیون جدید خواهد بود.

کاظم جلالی،دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت

کاظم جلالی،دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت

در حال حاضر غیر از ریاست مجلس شورای اسلامی روسای کمیسیون‌های امنیت، صنایع و معادن، بهداشت و درمان، برنامه و بودجه، قضایی و حقوقی، کشاورزی و منابع طبیعی، اصل ۹۰ و اجتماعی نیز در اختیار رهروان ولایت قرار دارد.

حسن روحانی بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس دولت یازدهم، بیشترین رایزنی جهت کسب رای اعتماد به وزرای پیشنهادی‌اش را با علی لاریجانی،رئیس مجلس، انجام می‌داد. در همین حال برخی اعضای این فراکسیون بر حمایت از کابینه روحانی تاکید داشتند.

اما در نهایت ، محمد علی نجفی، جعفر میلی منفرد و مسعود سلطانی‌فر سه وزیر کابینه نتوانستند از مجلس نهم رای اعتماد بگیرند.  همچنین  رضا صالحی امیری گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان نیز در مراحل بعد موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشد.

پس از استیضاح فرجی‌دانا،وزیر علوم  و همسویی برخی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت با این استیضاح باعث بروز اختلافاتی در این فراکسیون شد.

رسانه رسمی این فراکسیون «مجلس نیوز» است .

 

تجهیز برای تشکیل حزب

شورای مرکزی این فراکسیون به تازگی  جلساتی را برای تشکیل حزب برگزار کرده اند. در همین زمینه امیرعباس سلطانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گفت: حزب فراکسیون رهروان ولایت به‌زودی تشکیل می‌شود.

 

اعضای فراکسیون رهروان ولایت:

از جمله اعضای فراکسیون رهراون ولایت در مجلس نهم می توان از  علی اردشیر لاریجانی، محمد حسن ابوترابی فرد، علی مطهری، سید محمد صادق ابراهیمی، احمد حسن آصفری، لاله افتخاری، محمد سعید انصاری، محمد رضا باهنر، احمد بخشایش، علاء الدین بروجری، محمد علی پورمختار، کمال الدین پور مؤذن، غلامرضا تاجگردون، منصور حقیقت پور، حجت الله خدایی سوری، حسن خسته بند، حمید رضا خصوصی، سید احمدرضا دستغیب، عزت الله یوسفیان مولا، محمد جواد کولیوند، غلامرضا مصباحی مقدم، مهدی سنایی و غلامرضا کاتب نام برد.

.