«درصحن: جبهه توحید و عدالت» فعالیت خود را در پایان سال ۹۰ و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرد. تدوین قوانینی درباره برقراری عدالت در تمامد شوون زندگی اجتماعی، چگونگی عرضه صحیح دین و تعیین متولیان آن در چارچوب قانون، استفاده از ظرفیت بانوان در تحکیم فرهنگ دینی در سطح جهانی و راه‌های مدیریت جهانی، مهم‌ترین فعالیت این جبهه اعلام شد.

مشخصات کلی:

دبیر: بهمن شریف‌زاده

سخنگو: محمد ساقیان

بنیانگذاری: بهمن ۱۳۹۰

جناح سیاسی: اصول گرا

 «جبهه توحید و عدالت»، که به محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی انتساب داشت تنها چند روز پیش از نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارائه لیستی ۳۰ نفره وارد صحنه رقابت‌های انتخاباتی شد. بنا بر اخبار منتشر شده در‌‌ همان زمان گویا بیشتر داوطلبان مورد حمایت این جبهه برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند.

بهمن شریف زاده ،عباس امیری فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، از جمله رد صلاحیت شدگان بودند.

این گروه سپس فهرست دیگری ارائه کرد که در آن نام  چهره‌های سر‌شناس سیاسی جریان اصولگرا که در لیست دیگر گروه‌ها و احزاب نیز وجود داشتند، دیده می‌شد. با انتشار این لیست  برخی از این افراد حضور خود در این فهرست را تکذیب کردند.

از سوی دیگر سایت متعلق به جبهه متحد اصولگرایان اعلام کرد: «فهرستی با عنوان جبهه توحید و عدالت از سوی نزدیکان به جریان انحرافی منتشر شده که نام برخی چهره‌های شاخص اصولگرا، بدون کسب اجازه آن‌ها در این لیست قرار گرفته است.»

دو روحانی بازداشت شده

عباس امیری فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و امام جماعت مسجد ریاست جمهوری در دولت محمود احمدی نژاد ،خبر ساز ترین چهره جبهه توحید و عدالت بود که در سال 90 به اتهام همکاری در تهیه فیلم ویدئویی « ظهور نزدیک است »بازداشت شد.

بهمن شریف زاده

بهمن شریف زاده

دیگر چهره‌های شاخص این جبهه بهمن شریف‌زاده است. از جمله سوابق اجرایی وی تا کنون می‌توان به مدیر حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه به مدت ۱۰ سال، عضو هیئت علمی گروه اخلاق و عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، مدیر دفتر مطالعات وپژوهشهای دینی موسسه ایران، و سردبیر روزنامه الوفاق، فصلنامه آئین سلوک و فصلنامه کتاب نقد بوده است.

بهمن شریف‌زاده همچنین یکی از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی به شمار می‌آید. وی در زمان فعالیت در موسسه مطبوعاتی ایران، کتابی با عنوان «گفتمان بهار» با بودجه این موسسه با شمارگان دوهزار نسخه چاپ کرد که در برگیرنده سخنرانی‌های اسفندیار رحیم مشایی بود.

شبکه ایران در سال  ۹۲و همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از احضار او به دادسرای ویژه روحانیت خبر داده بود.