بذرپاش: مدیریت اصلاح طلبان مانند دوران قاجاریه است!

در صحن: همزمان با مذاکره حساس وزاری امور خارجه ایران و ایالات متحده و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر مناقشه هسته ای ایران در مسقط پایتخت عمان، موج تازه ای از حملات نمایندگان مخالف دولت به سیاست خارجی حسن روحانی در مجلس آغاز شده است.

در تازه ترین موضع گیری ها مهرداد بذرپاش رییس سابق بسیج دانشگاه صنعتی شریف که اکنون در جایگاهی نمایندگی مجلس قرار گرفته است انتقادهای تندی علیه سیاست خارجی دولت حسن روحانی ابراز کرد.

بذرپاش در صحن علنی مجلس خطاب به حسن روحانی ریاست جمهوری ایران گفت: «اگر بنا بود که نسخه شما حقوقدانان رفتار می‌شد الان معلوم نبود در کربلا و نجف بر سر حرمین شریفین چه می‌آمد. هنر دیپلماسی از مسیر انقلابیون زمان می‌گذرد که فرمانده‌اش سید خراسانی است که گفت انقلابی ام.»

این نماینده تندور ادامه داد: «هنر دیپلماسی از مسیر سرهنگ‌هایی می‌گذرد که شما در انتخابات با آنان آنگونه برخورد کردید. هنوز برای دشمن که هر شب با کابوس حاج قاسم ما می‌خوابد میدان‌داری سید ما تعیین مسیر می‌کند.»

مدیر سابق ایران خودرو در دولت محمود احمدی نژاد و مدیرمسئول روزنامه وطن امروز با کنایه دولت حسن روحانی را با حکومت شاهان قاجار مقایسه کرد و گفت: «نمی دانم چرا در دوره مدیریت اصولگرایان یاد فتوحات صفویه می‌افتم و در دوره مدیریت دگراندیشان و اصلاح‌طلبان یاد قاجاریه.»

زندانی شدن مایلی کهن به مجلس کشیده شد

اختلاف ها و درگیری های لفظی میان علی دایی و محمد مایلی کهن دو سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که با شکایت علی دایی از مایلی کهن و زندانی شدن مایلی کهن ابعاد جنجالی دیگری به خود گرفت، به مجلس نیز کشیده شد.

یک روز پس از بازداشت محمد مایلی کهن و انتقال وی به زندان اوین، قاسم احمدی‌لاشکینماینده نوشهر و چالوس در جلسه علنی در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به درگیری‌های میان این دو پیشکسوت فوتبال گفت: «تذکر بنده به وزیر ورزش و جوانان و البته فدراسیون فوتبال است.»

این نماینده مجلس با بیان این که «چند وقتی است ورزش فوتبال کشورمان مرده است، نه انگیزه‌ای، نه شوری، نه تکنیکی، این موارد کم بود حالا اخلاق هم در ورزش فوتبال ما مرده است.» به تصاویر منتشر شده از بازداشت مایلی کهن اشاره کرد و گفت: «قطعاً مایلی‌ کهن یکی از بزرگترین مربیان ورزش فوتبال کشورمان بوده است، حال شاهدیم به وی دستبند زده و او را به زندان بردند، علت این موضوع درگیری وی با علی دایی است، مایلی‌کهن و علی دایی دو عنصر لایق و بزرگ فوتبال ایران هستند.»

احمدی لاشکی با انتقاد از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: «در شرایط کنونی با توجه به این اتفاق این سؤال پیش می‌آید که آیا ورزش کشور صاحب، بزرگ‌تر و پیشکسوت ندارد؟! مگر مایلی‌کهن فردی قاتل، فاسد یا جاعل است که با وی چنین برخوردهای می‌کنید؟!»

وی خطاب به علی دایی نیز گفت: «آقای دایی! شما در ورزش کشور یک اسطوره هستید و یکی از شاخص‌های اسطوره بخشش و عفو است، از این رو انتشار تصویر و اخبارهای چند روز اخیر به هیچ وجه زیبا نیست، از طرف دیگر وضعیت کنونی مایلی‌کهن عاقبت فردی است که خالصانه در ورزش کشور خدمت کرده است، همان مایلی‌کهنی که مربیگری او سبب پرورش استعدادهایی چون علی دایی شد و ۶ گل به کره جنوبی زده شد.»