در صحن:‌ با وجود اینکه تنها سابقه یک دوره حضور در مجلس را داشت، توانست درمجلس نهم سخنگوی هیات رئیسه مجلس شود. این در حالی است که اکثر اعضای هیات رئیسه مجلس از نمایندگان با سابقه و یا شخصیتهای سیاسی شناخته شده بودند. او از معدود نمایندگان مجلس نهم بود که با تغییر حوزه انتخابیه توانست کرسی خود در مجلس دهم را نیز حفظ کند. نعمتی با حمایت ائتلاف امید توانست با رای مردم تهران به مجلس دهم راه یابد.

نماینده اسد آباد درمجلس به دلیل اینکه افغانستان، «سید جمال اسدآبادی» را به نام خود در یونسکو ثبت کرده است، این موضوع را ، ظلم بزرگ به مردم ایران می داند.

او از همان بدو ورود به مجلس، علاقه زیادی برای حضور در همه عرصه‌ها از خود نشان داده است.

سخنگوی هییت رییسه مجلس در سال سوم، نایب رییس فراکسیون رهروان ولایت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، عضو فراکسیون ورزش مجلس و رییس فراکسیون فرهنگیان از جمله فعالیت ها و سمت های نعمتی در مجلس نهم است. به گواه سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تاکنون ۱۰۲ طرح و لایحه را امضا کرده که از لحاظ آماری، از بسیاری از سابقه‌داران مجلس مانند محمد رضا باهنر بیشتر است.

بهروز نعمتی از جمله امضا کنندگان سوال از محمود احمدی نژاد در مجلس بود. او در آخرین اظهار نظرش درباره احمدی نژاد، او را «شیفته قدرت» می‌نامد و معتقد است او هنوز در حال توطئه برای تضعیف جایگاه مجلس است و می گوید: «موضوع مطرح شده از سوی معاون اول او و دادن پول به برخی نمایندگان مجلس هشتم را باید در راستا و ادامه همان سلسله مباحث تخریب مجلس دانست و ارزیابی کرد.»

نعمتی جزو طیف نمایندگان، نزدیک به لاریجانی و از جمله افرادی است که پیگیری کارهای اجرایی تشکیل حزب توسط علی لاریجانی را به عهده دارد. او معتقد است لاریجانی این پتانسیل را دارد که در جمع پراکنده اصول گرایان تاثیرگذار باشد.

پس استعفای مهدی سنایی، نماینده سابق نهاوند در مجلس به دنبال انتصاب او به سفارت ایران در روسیه، بهروز نعمتی با تصمیم هیات رئیسه مجلس به عنوان نماینده معین نهاوند نیز انتخاب شد.

بهروز نعمتی، همچنین در فروردین ماه ۹۳ مدعی شد که «یک کنسرت مختلط یک خواننده زن در قزوین » برگزار شده و از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین‌باره سئوال کرد.

بهروز نعمتی پیش از ورود به مجلس در هیات مدیره تعدادی از شرکت های صنعتی عضویت داشته و در مقطعی فرماندار بیجار بوده است. او در جنگ ایران و عراق مشارکت داشته و جانباز شده است. او متولد سال ۱۳۴۷ در روستای دولت آباد اسدآباد همدان است.