جوانی او با انقلاب ۵۷ عجین شد. محمد رضا مدرسی یزدی که در جوانی در حوزه علمیه تحصیل می‌کرد به دلیل گرایش‌های سیاسی پدر و فعالیت‌هایش، جذب انقلابیون شد و در تظاهرات‌ها شرکت داشت.

 با پیروزی انقلاب ۵۷ به کمیته انقلاب اسلامی پیوست و برای پیشبرد برنامه‌های انقلاب راهی استان لرستان شد. محمد رضا مدرسی یزدی سپس به هیات نظارت بر اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان در استان یزد پیوست.  محمد رضا مدرسی یزدی پس از سالها فعالیت پژوهشی در موسسه در راه حق (موسسه ای که مصباح یزدی از موسسین آن است) موسسه علمی، پژوهشی، فرهنگی پرتو ثقلین را با هدف تحصیل و تحقیق طلاب در علوم اهل بیت (ع) تاسیس کرد. موسسه ای که از بودجه دولتی استفاده می کند و بیش از آنکه مرکزی برای تحصیل و تحقیق طلاب باشد، مرکزی است در اختیار شخص محمد رضا مدرسی یزدی که دیدگاه‌ها و آراء‌اش را منتشر کند. محمد رضا مدرسی یزدی نهایتا به حکم رهبر ایران به عضویت شورای نگهبان در آمد. در دورهٔ پنجم شورای نگهبان، پس از درگذشت «آیت الله محمد حسن قدیری» در مهرماه سال ۱۳۸۳، آیت الله محمد رضا مدرسی یزدی جایگزین ایشان در شورای نگهبان شد و از آن زمان تاکنون به عنوان فقیه در شورای نگهبان حضور دارد. محمد رضا مدرسی یزدی سال ۱۳۹۴ برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران، اعلام کاندیداتوری کرد ولی موفق به جلب آراء لازم نشد و از ورود به مجلس خبرگان بازماند.

سوابق: عضویت در فقهای شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هیات امنای بنیاد نخبگان، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه برای بازنگری در علوم انسانی، هیات نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان در استان یزد (دوره اول)، کمیته انقلاب اسلامی استان لرستان و موسس موسسه علمی، پژوهشی، فرهنگی پرتو ثقلین

نام محمد رضا محل تحصیل حوزه علمیه قم
نام خانوادگی مدرسی یزدی نوع عضویت فقیه
نام پدر محمد جواد سال ورود ۱۳۸۳
تاریخ تولد ۱۳۳۴ سن ورود ۴۹ سال
تاریخ فوت در قید حیات مدت حضور ۱۵ سال
محل تولد یزد-یزد دوره پنجم/ششم/هفتم
تحصیلات اجتهاد سمت بدون سمت

لینک منبع: https://www.arsehsevom.org/short-bio-seyed-mohammad-reza-modaresi-yazdi