محمد حسن صادقی مقدم سال ۱۳۵۵ وارد دانشگاه شیراز شد تا در رشته فیزیک به تحصیل مشغول شود ولی یک سال بعد هم دانشگاه و هم رشته خود را تغییر داد. او در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه تهران شد تا در رشته حقوق قضایی تحصیل کند.  او در سال ۱۳۶۴ لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشگاه تهران دریافت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه تربیت مدرس رفت و تا سال ۱۳۷۳ که در این دانشگاه موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته حقوق خصوصی شد، در این دانشگاه بود.

به گفته صادقی مقدم پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در انقلاب فرهنگی او به همراه تعدادی از دانشجویان حقوق (۱۸۰ نفر) به پیشنهاد آیت الله بهشتی وارد دوره‌ کارآموزی دادگستری می‌شوند. 

شرکت در این دوره آموزشی، مقدمه‌ای شد برای ورود به شغل «بازجویی» و همکاری با «اسداله لاجوردی». صادقی مقدم در این خصوص می‌گوید: «14 اسفند كه اتفاق افتاد مرحوم شهید بهشتی آمدند در كلاس و فرمودند كه یك تعدادی بازجو می خواهم، كه به محاكم كمك كنند.»

محمد حسن صادقی مقدم بین سالهای ۶۴ تا ۶۶ از خدمت لاجوردی معاف و به همکاری با ابراهیم رئیسی معاون وقت دادستان انقلاب تهران مشغول می شود. این آشنایی مقدمه‌ای می‌شود برای همکاری‌های بعدی. با قبول ریاست سازمان بازرسی کل کشور توسط ابراهیم رئیسی در دهه ۸۰، صادقی مقدم نیز به تیم او می پیوندد و به قائم مقامی این سازمان منصوب می‌شود.

محمد حسن صادقی مقدم، سال‌ها پیش از آنکه به عضویت حقوقدانان شورای نگهبان درآید (سال ۹۸) به عنوان عضو هیات نظارت بر انتخابات با این شورا همکاری داشته است. او در سال ۱۳۹۲ به عنوان مشاور عالی احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، به عضویت مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان در می آید. او یک بار نیز در سال ۱۳۹۷ برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس پیشنهاد شده بود ولی قبل از رای گیری از عضویت در شورای نگهبان انصراف داد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ ریاست هیات نظارت استان تهران را عهده دار بود.

سوابق: عضو حقوقدان شورای نگهبان، مشاور عالی جنتی و عضو شورای مشورتی شورای نگهبان، عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران، مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی، مشاور رئیس دانشگاه تهران، معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عضو هیات امنای دانشگاه شیراز به نمایندگی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور (احمدی نژاد) سال ۹۱، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات (دو دوره)، عضو دادگاه انقلاب تهران، دادیار (بازجو) دادسرای انقلاب تهران

نام محمد حسن محل تحصیل دانشگاه تهران / دانشگاه تربیت مدرس
نام خانوادگی صادقی مقدم نوع عضویت حقوقدان
نام پدر اطلاعی یافت نشد سال ورود ۱۳۹۸
تاریخ تولد ۱۳۳۷ سن ورود ۶۱سال
تاریخ فوت در قید حیات مدت حضور تازه وارد
محل تولد جهرم-فارس دوره هفتم
تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس حقوق قضایی
و دکترای حقوق خصوصی
سمت بدون سمت

لینک منبع: https://www.arsehsevom.org/short-bio-mohammad-hassan-sadeghi-moghaddam