درصحن: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس که از اعضای جبهه پایداری است از پیگیری و برخورد با دوتابعیتی های هیات داوران فیلم فجر خبر داده و گفته: ما این موضوع را ییگیری می کنیم و اگر فردی دوتابعیتی در این هیات باشد برخورد می کنیم. مجتبی ذوالنوری گفته اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از دوتابعیتی ها تشکیل شده و بعنوان عضو این کمیته می گویم مجلس نسبت به دوتابعیتی ها حساس است.
پس از فرار محمد رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی و متهم اختلاس سه هزار میلیاردی به کانادا، و اقامت در این کشور به دلیل دارا بودن تابعیت این کشور، حساسیت نسبت به دو تابعیتی ها در مجلس ایران زیاد شده است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخیرا هیاتی برای تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی دولت تشکیل داده است. اما روشن نیست حساسیت روی اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر چه نسبتی با تحقیق و تفحص از مدیران دولتی دو تابعیتی دارد.
بسیاری از فیلم سازان، کارگردانان و هنرپیشه های سینما و تاتر و هنرمندان رشته های موسیقی و تجسمی، گرین کارت امریکا دریافت کرده و برخی از آنها نیز حق شهروندی این کشور را دریافت کرده اند تا با آسودگی بتوانند به کشورهای خارجی سفر کنند.
مجتبی ذوالنور گفته: کسانی که تابعیت مضاعف دارند تا زمانی که با شاخص‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور دوم محک نخورند چنین امتیازی به این فرد داده نمی‌شود و باید بیگانگان به وی امیدی داشته باشند تابعیت کشورشان را به او بدهند و حداقل این است که ضرر و زیانی را برای کشوری که به وی تابعیت می‌دهد نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: 2 تابعیتی‌ها چون در حوزه تاثیر سرویس‌های بیگانه و دستگاه‌های امنیتی هستند می‌توانند به عوامل سرویس‌های بیگانه تبدیل شوند و می‌توانند سرپلیس برای نفوذ در کشور باشند.

ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: مسئله 2 تابعیتی‌ها چه در ارتباط با جشنواره فیلم فجر و وزارت ارشاد باشد و چه سایر بخش‌های دولت موضوعی با اهمیت است و باید مورد بررسی قرار گیرد.