درصحن-شوراها: دیوار کشی امنیتی در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی و ساختمان تاریخی مجلس مشروطه، با واکنش اعضای پارلمان شهری یعنی شورای شهر تهران روبرو شده است. اعضای شورای شهر تهران این اقدام مجلس را غیرقانونی می دانند و خواستار توجه مجلس به قوانین و مقررات کشور هستند.

در پی حمله اخیر داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی، دستور ساخت دیواری در اطراف ساختمان مجلس و ساختمان تاریخی مجلس مشروطه صادر شده است. اعضای شورای شهر تهران می گویند ساخت دیوار بدون اخذ مجوز از شهرداری صورت گرفته و غیرقانونی است ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز شاکی دیگر این اقدام مجلس است.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در این خصوص گفته: «در مجاور مجلس و حریم آن مجلس مشروطه، مدرسه عالی مطهری، میدان بهارستان که همه اینها به ثبت ملی رسیده‌اند، اتفاقات ناگواری رخ داده است.» سالاری با اشاره به ساختمان بلندمرتبه شیشه‌ای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «در حالی اینکه اینگونه نماهای ساختمان‌ها را برای آحاد مردم ممنوع کرده‌ایم و آنها را مکلفم کرده‌ایم که به کمیته‌های نماهای مناطق مراجعه کنند شاهد هستیم مجلس شورای اسلامی علی‌رغم تذکرات بسیار در شورای چهارم این ساختمان را با همان نما ساخته است.» وی ضمن انتقاد از بستن خیابان مردم در مجاورت ساختمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «تصرف این خیابان و بستن آن که هیچ مصوبه‌ای از شورای عالی ترافیک ندارد جای تعجب و پرسش دارد. دیوارکشی مقابل ساختمان قدیم مجلس نیز جای پرسش  و تعجب دارد که قطعا شورای شهر این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.»

حسن خلیل آبادی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز خواستار ورود شهرداری و توقف این پروژه شده و گفته: «شهردار تهران هرچه زودتر در این موضوع ورود کند و دستورات لازم را ارائه کند.ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی‌ترین نمادهای تهران است و دیوارچینی آن جای تعجب دارد.»

علی لاریجانی رئیس مجلس هنوز واکنشی به اعتراض اعضای شورای شهر تهران نشان نداده است. نمایندگان تهران در مجلس نیز هنوز در این خصوص اعلام موضع نکرده اند.