درصحن: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طرح توزیع قانونی مواد مخدر را تصویب و این طرح را برای بررسی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد. حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی با اعلام این خبر گفته: براساس این مصوبه توزیع مواد مخدر نه دولتی است، نه کوپنی است و نه‌‌ رها خواهد بود. بلکه این طرح نجات معتادان از دست قاچاقچیان مواد مخدر است.

این طرح چنانچه در صحن علنی به تصویب نمایندگان برسد، سازمان بهزیستی بعنوان متولی کنترل و درمان معتادان، مکلف می شود تا با توزیع مواد مخدر میان معتادان، آنها را شناسایی و نسبت به تامین مواد مخدر مورد نیازشان اقدام کند.

حسن نوروزی تعداد معتادان کشور را ۵ میلیون نفر و میزان مصرف روزانه آنها را ۲۰ تن عنوان کرده و گفته: ما نمی‌توانیم معتادان را‌‌ رها کنیم که به‌راحتی در اختیار قاچاق‌چیان قرار بگیرند تا این افراد سودجو هر کار که می‌خواهند انجام دهند. با این حساب باید به آقای مویدی بگوییم ۵ میلیون معتاد که در روز ۲۰ تن مواد مخدر مصرف می‌کنند یا مثلاً اگر در یک زندان با گنجایش ۸۰۰ نفر، حدود ۶۰۰ نفر مواد مخدر مصرف می‌کنند، این حجم مواد مخدر را از کجا می‌آورند.

مویدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر است که روز گذشته از رد شدن طرح توزیع مواد مخدر دولتی در مجلس اعلام کرد خبر داده بود ولی نوروزی این خبر را به شدت تکذیب و اعلام کرد که این طرح با حمایت اکثریت قاطع اعضای کمیسیون حقوقی به تصویب رسیده است.

به گفته نوروزی بحث کنترل معتادان و در اختیار قرار دادن مواد رقیق‌شده برای نجات آن‌ها از قاچاق‌چیان به‌معنای دولتی کردن مواد مخدر نیست. بلکه به معنای شناسایی و کنترل معتادان است.