درصحن:  فراکسیون امید (اصلاح طلبان) عملکرد ۷ وزیر دولت اول حسن روحانی را قابل دفاع نمی داند و خواستار تغییر آنهاست. محمد علی وکیلی عضو فراکسیون امید و عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام این خبر گفته: کارنامه عملکرد وزرای روحانی در فراکسیون امید بررسی شده که شش وزیر ضریب بالای سه و نیم را از پنج گرفتند که نمره خیلی موفقی است. پنج وزیر هم عملکرد متوسطی داشتند.

به گفته وکیلی عملکرد ۷ وزیر بسیار ضعیف ارزیابی شده و قطعا اگر مجدد این افراد به مجلس معرفی شوند، اعضای فراکسیون امید به آنها رای نخواهند داد. او اسامی وزرای مردودی را اعلام نکرده است.

حسن روحانی رئیس جمهور و مشاوران در حال بررسی کاندیداهای کابینه دوم، جهت معرفی به مجلس برای اخذ رای اعتماد هستند. حسن روحانی روز ۱۴ مرداد برای برگزاری مراسم تحلیف در مجلس حاضر خواهد شد. گفته می شود او اسامی اعضای کابینه دوم خود را در همان روز به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.

مجلس دو هفته فرصت دارد تا با بررسی کاندیداهای معرفی شده، جلسه رای اعتماد را برگزار و صلاحیت افراد معرفی شده را در صحن مورد بررسی و رای گیری قرار دهند.

از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، حمید چیت چیان وزیر نیرو بعنوان وزرای موفق دولت نام برده می شود که حضورشان در دولت آتی قطعی است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقل ها نیز از کاظم جلالی و نعمتی دو نماینده تهران در مجلس بعنوان کاندیداهای حضور در هیات دولت نام برده و گفته اگر رئیس جمهور در تصمیم نهایی به استفاده از این دو نماینده مجلس مصر باشد، مجلس از این تصمیم حمایت خواهد کرد.