درصحن-شوراها: کارت‌های هدیه بانکی و شارژ اپراتورهای مختلف تلفن‌های همراه، کالاهای تازه‌ای هستند برای خرید رای در شهرها و مناطق مختلف کشور. این خبری است که یک منبع مطلع در اختیار «درصحن» گذاشته و گفته: این روزهای بانک‌ها شاهد افزایش تقاضاها برای خرید کارت‌های هدیه هستند.

به گفته این منبع مطلع، افزایش تقاضای خرید کارت های هدیه، ارتباط مستقیم با فعالیت کاندیداهایی دارد که این کارت ها را به بهانه های مختلف، توزیع می کنند.

توزیع کارت‌های هدیه، تنها «هدیه» نامزدها برای جذب آرا نیست، بلکه این روزها ارائه کارت‌های شارژ ایرانسل و همراه اول هم تبدیل به سوژه شده است. اقداماتی که همه تخلف از قانون و به تعبیری «خرید رای» محسوب می‌شود.

افزون بر این، حضور در مراسم‌ افتتاحیه پروژه‌ها، و یا شرکت در نشست‌های باربط و بی‌ربط یکی از راه‌های «عکس یادگاری گرفتن» است، تا برای اهداف انتخاباتی بهره‌برداری شود. اما نکته حائز اهمیت این است که معمولا بیشتر افتتاحیه‌ها با دعوت و حضور مسئولان دولتی و افراد مربوط به آن مراسم باید باشد، اما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر دعوتنامه‌هایی هم برای مردم عادی ارسال می‌شود و حاضران در نشست‌ها و مراسم به جای صحبت در مورد پروژه مورد نظر و یا مناسبت خاص، صحبت‌های تبلیغاتی صورت می‌گیرد و مسئولان مربوطه از کاندیدای مورد حمایت خود در آن مراسم به نیکی یاد می‌کنند!

شهر چالوس یکی از این شهرهاست که در هفته‌های اخیر بارها شاهد چنین مواردی بوده است.

به تایید شاهدان عینی این روزها به وفور در شهر چالوس دیده شد که نامزدهای انتخاباتی با پوشیدن لباس‌های ورزشی و حضور در باشگاه‌های معروف ورزشی به آن باشگاه کمک می‌کنند و به بهانه انجام کار خیر برای خود تبلیغ می‌کنند!

تخلفات تبلیغاتی پیش از موعد موضوع تازه‌ای نیستند و همیشه و در آستانه هر انتخاباتی دغدغه برگزار کنندگان و ناظران انتخابات بوده، و البته در هر دوره هم ابزار و روش‌های تازه‌ای را به خود می‌بیند.

همه این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که زمان رسمی آغاز تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۱ اردیبهشت است و هنوز لیست نهایی نامزدهای واجد شرایط هم اعلام نشده است.