شهروند خبرنگار – فرامرز روستایی: بی‌توجهی شهروندان و کم اعتنایی مسوولان شهرداری و ارگان‌های مرتبط، نه تنها صدمات محیط زیستی به مناطق طبیعی کشور زده، که از جذابت‌های آن مناطق نیز می‌کاهد. جنگل‌های «دوهزار» یکی از مناطق توریستی شهرستان تنکابن واقع در شمال کشور است که به دلیل آب و هوای معتدل کوهستانی و جاذبه‌های طبیعی‌اش، گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند.

این جنگل‌ها فوق العاده زیبا، با چشم اندازهایی بکر و کوهستانی، دارای آب و هوای معتدل کوهستانی هستند که به همی دلیل تقریبا در همه فصول سال قدرت جذب طبیعت گردان و گردشگران را داراست.

اما مشکل بزرگ این جنگل‌ها زباله‌های فراوانی است که در کنار این طبیعت زیبا باعث زشتی آن‌ها شده است. متاسفانه در این منطقه نه توریست‌ها به محافظت از طبیعت اهمیت می‌دهند و قدم به قدم این جنگل را با ریختن زباله آلوده کرده‌اند و نه مسوولان شهرداری به خود زحمت رفع این مشکل را می‌دهد. این معضل در ایام نوروز و تعطیلات تابستان اوج می‌گیرد.

برخی از کسانی که درگیر این دغدغه بوده و هستند این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا در منطقه‌ای که پر رفت و آمد است، شهرداری از سطل‌های زباله بزرگ استفاده نمی‌کنند؟!

آیا مطالبه این خواست از شورای شهر و شهرداری شهرستان تنکابن برای رفع این معضل مطالبه به حقی نیست؟ زیبایی این جنگل‌ها زیر باز زباله‌ها دفن شده است و ظاهرا نابود شدن این طبیعت برای مسئولین اهمیتی ندارد. اگر داشت شاید تصاویری این‌چنین (که در این گزارش تصویری می‌بیند) هرگز توجه شهروندان را به خود جلب نمی‌کرد و بیشتر به لذت بردن از طبیعت می‌پرداختند.

توضیح عکس‌ها:

مکان: جنگل‌‌های دو هزار

زمان: هفته آخر فرورین ۹۶

عکاس: فرامز روستایی- شهروند خبرنگار