درصحن: همزمان با اعلام احتمال معرفی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در پایان جلسه روز پنج شنبه (فردا) شورای نگهبان، دادستان تهران نسبت به برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی هشدار داد. جعفری دولت آبادی کفت: به همه کسانی که در فکر انجام اقدامات غیرقانونی پس از اعلام احراز صلاحیت‌ کاندیدها هستند هشدار می‌دهم که با هرگونه تجمع، فراخوان‌های غیرقانونی، اقدامات ایذایی و اقداماتی که برخلاف قانون توسط کاندیداها و یا رسانه‌ها صورت گیرد برخورد خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد در تلاش هستیم تا نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را پس از پایان جلسه فوق العاده روز پنج شنبه (فردا) اعلام کنیم. به گفته کدخدایی اگر اعضای شورای نگهبان در جلسه فردا به جمع بندی نرسند، نتیجه تعیین صلاحیت ها تا پنج روز آینده اعلام می شود.

شورای نگهبان طبق روال اداور مختلف انتخابات به طور قطع صلاحیت اکثریت قاطع کاندیداها را رد خواهد کرد و تعداد انگشت شماری تایید صلاحیت خواهند شد. احتمال رد صلاحیت چهره های مطرح و واکنش تند آنها به چنین تصمیمی، دادستان تهران را به اعلام هشدار واداشته است.

جعفری دولت آبادی پلیس را به آماده باش برای برخورد با تخلفات احتمالی فراخوانده است. دادستان تهران با بیان این که عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند حوادث تلخ سال ۸۸ را تکرار کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و سایر مسؤولان اجازه نخواهند داد عده‌ای برای برهم زدن امنیت کشور و انتخابات، تلاش‌های واهی کنند.

انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت همزمان با انتخابات شوراها برگزار می شود.