درصحن: پیگیری مطالبات و تلاش برای تحقق آنها از طریق جلب مشارکت عمومی، میسر است. مشارکت عمومی شهروندان در استیفای حقوق و مطالبات، باعث بالا رفتن صدای مردم و نیروی اجتماعی ایجاد شده، می‌تواند زمینه ساز توجه مسوولان به خواست مردم و پاسخگویی مناسب به آن می شود. این مهم در نظام‌های توسعه یافته از طریق ایجاد کمپین، میسر می‌شود.

راه اندازی کمپین، اما تنها محدود به تلاش برای تحقق مطالبات نیست بلکه عنصری کلیدی در امر انتخابات است. کاندیداها برای کسب پیروزی و تحقق اهداف‌شان، باید با برنامه ریزی استراتژیک نسبت به راه اندازی کمپین انتخاباتی اقدام کنند. معمولا در کلان شهرها، عمده کمپین های پیروز در اختیار احزاب و گروه‌های سیاسی پیشرو قرار دارند و در شهرهای کوچک، نیروهای شناخته شده و پرنفوذ، گوی رقابت را از رقبا می‌ربایند ولی این بدان معنا نیست که دیگر کاندیداها در این عرصه بازیگر نیستند.

رعایت متدوهای علمی در راه اندازی کمپین به کاندیداهایی که کمتر از حمایت گروه‌های سیاسی و حمایت چهره های تاثیرگذار شهر، برخوردار هستند، کمک می‌کند که در این رقابت‌ها، حرفی برای گفتن داشته باشند. از این رو، «درصحن» کوشیده است با تهیه و تدوین مطالب آموزشی در حوزه کمپین سازی و چگونگی تحقق اهداف کمپین، کاندیداها، خصوصا کاندیداهای جوان و زنان را یاری رساند. این مجموعه مطالب به کاندیداها می آموزد که چگونه یک کمپین موفق راه اندازی کنند. عناصر کمپین چه نقش و وظیفه ای دارند. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کجای کمپین قرار می گیرند و چگونه کاندیداها می توانند و باید با شهروندان ارتباط بگیرند.

اگر کاندیدای انتخابات شده‌اید و یا اگر دوست دارید در میدان رقابت به کمک کاندیداهایی بشتابید که بیشتر با خواست و مطالبه شما همراهی دارند، مجموعه مقالات، ویدئوها، کتابچه ها و … درصحن را بخوانید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 


رئیس یک کمپین کیست و چه می کند؟

مقاله
مردم سراسر ایران در هر شهر و روستا روز ۲۹ اردیبهشت فرصت دارند تا با شرکت در انتخابات، اعضای شوراها را انتخاب کنند. براساس قانون از کوچکترین بخش تقسیمات کشوری که روستاها باشد تا بزرگترین که استان باشد، شورا وجود دارد.


خیز جوانان کرمانی برای ورود به شورا

مقاله
انتخابات شورای شهر کرمان هم با استقبال قابل توجه شهروندان کرمانی در مرحله ثبت‌نام، آغاز شد. مشاهدات میدانی و گزارش کنشگران مدنی از روزهای ثبت‌نام، همگی دال بر افزایش محسوس مشارکت اهالی کرمان، به خصوص شهروندان دغدغه‌دار شورا، در این مرحله (ثبت نام) بود.


راهنمای اتخاذ استراتژی و تاکتیک

فکت‌شیت
استراتژی و تاکتیک دو مفهوم بنیادین در مدیریت هستند که امروزه به خصوص در حوزه‌های مختلف از جمله کمپین‌های انتخاباتی بسیار کاربرد دارند.


جنبه‌های مهم ترویج‌گری

فکت‌شیت
ترویج‌گری یا ادوکیسی یک پکیج -یا «بسته»- است، به این معنی که یک سری عناصر در هماهنگی با یکدیگر محصولی را ارائه می‌دهند که به آن برنامه یا پکیج یا «بسته» ترویج‌گری گفته می‌شود.


شورای متخصصان یا تقویت بازوهای تخصصی؟

مقاله
با اتمام بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ و با توجه به در پیش بودن انتخابات شوراهای شهر و روستا، بزودی جرح و تعدیل قانون انتخابات شوراها، با طرح‌ها و لوایح فوریتی، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت …


راهنمای ارتباط گیری موثر

فکت‌شیت
اگر قصد کاندیداتوری دارید، اگر فعال مدنی هستید و می‌خواهید در انتخابات مشارکت کنید، اگر به عنوان شهروند می‌خواهید فعالانه درانتخابات شورای شهر حضور داشته باشید، به فراگیری و استفاده از مهارت‌های ارتباطی و تکنیک‌های آن نیازمندید.


بزرگ شدن شهرها، پاشنه آشیل شوراها

مقاله
«توزیع و تمرکززدایی از قدرت»، «استقرار نظام شورایی» و «سپردن اداره امور به مردم» به عنوان اهداف سه گانه تشکیل شوراها، با توسعه شهرها و تبدیل آنها به کلان شهرها،‌ به چالش کشیده شده، به طوری که می توان گفت فلسفه شوراها و اداره شورایی شهرها، تنها روی کاغذ باقی مانده است.