درصحن: کمیسیون اجتماعی مجلس رای به رد لایحه اصلاح قانون کار داد تا اولین لایحه جنجالی مطرح در مجلس دهم در گام نخست با مخالفت نمایندگان روبرو شود. نمایندگان تشکل های کارگری جدی‌ترین مخالفان این لایحه بودند. سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی عدم رعایت حقوق سه ضلع کارگر، کارفرمایان و دولت را دلیل رد این لایحه عنوان کرده است.

لایحه اصلاح قانون کار از زمان ارائه به مجلس با مخالفت شدید تشکل‌های کارگری همراه شد. نمایندگان تشکل‌های کارگری بارها با حضور در جلسات کمیسیون خواستار رد این لایحه بودند. آنها مذاکراتی طولانی با دولت برای بازپس‌گیری لایحه نیز انجام دادند ولی دولت از استرداد لایحه استقبال نکرد. با رد کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی، هیات رئیسه مجلس نظر کمیسیون را در صحن علنی به رای می‌گذارد، اگر اکثریت نمایندگان، نظر کمیسیون را تایید کنند، این لایحه از دستور کار خارج می‌شود و چنانچه دولت نظر به اصلاح قانون کار داشته باشد، باید لایحه دیگری به مجلس تقدیم کند.

سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان این که نقطه نظرات کارگران در تنظیم لایحه لحاظ نشده بود و شاهد اعتراضات وسیع آنها بودیم، اضافه کرده: در کمیسیون اجتماعی مجلس، سه جلسه تخصصی با حضور دولت، نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان برگزار کردیم اما علیرغم این تلاش‌ها نتوانستیم نظرات سه ضلع مثلث را به هم نزدیک کنیم و بنابراین کار در مجلس بر روی لایحه متوقف شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته: اگر دولت قصد دارد قانون کار را اصلاح کند، بایستی کار کارشناسی دقیق انجام دهد و نظر شرکای اجتماعی خود را نیز جلب نماید.