درصحن-شوراها: یک عضو شورای مرکزی هیات نظارت بر انتخابات از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تهدید برخی کاندیداها توسط اعضای هیات‌های نظارتی استان خبر داده و گفته: تهدیدکنندگان از کاندیداها خواسته اند، که انصراف خود را اعلام کنند. پارسایی این تهدیدات را غیرقانونی خواسته و به کاندیداها توصیه کرده اگر با چنین تماس‌هایی مواجه شدند به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شکایت کنند و هرگز انصراف ندهند.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مرکب از پنج نماینده مجلس است که با رای نمایندگان انتخاب شده اند. در هر استان نیز سه نفر از نمایندگان مجمع استانی برای نظارت بر امر انتخابات توسط شورای مرکزی هیات نظارت برگزیده شده‌اند.

بهرام پارسایی گفته: به همه کاندیداهایی که برخی اعضای هیات‌های نظارت استانی به هر نحوی چه حضور و چه تلفنی از آنها خواسته اند، پیش از آغاز بررسی رسمی صلاحیت‌ها انصراف دهند، اعلام می‌کنیم به این مسائل توجهی نکنند.

او با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی از اعضای هیات نظارت استانی از بعضی نامزدهای انتخاباتی در چند استان کشور خواسته‌اند پیش از آنکه ازسوی این هیات‌ها رد صلاحیت شوند، بخاطر حفظ آبرویشان انصراف دهند، تاکید کرد: این رفتار غیرقانونی است و ما از تمامی داوطلبانی که چنین تماس‌هایی با آنها گرفته شده، می‌خواهیم که شکایت خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تقدیم کنند.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآور شد: این اقدامات تخلف محرز است و کسی حق ندارد کاندیداهای انتخاباتی را تهدید کرده یا به هر طریق از آنها بخواهند انصراف دهند.

نماینده اصلاح طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در استان‌ها علاوه بر هیات نظارت استان‌ها، کمیته بازرسی سه نفره‌ای فعالیت می‌کنند که کار آنها از ناظران مجزاست و اگر گزارش تخلفی وجود داشته باشد، به هیات مرکزی و کمیته مرکزی بازرسی گزارش خواهند کرد.