درصحن: سخنگوی شورای نگهبان وعده داده که هیات نظارت بر انتخابات، تبلیغات زودهنگام کاندیداها را رصد و در بررسی صلاحیت‌ها، موارد تخلف را در نظر خواهند گرفت. کدخدایی همچنین از وزارت کشور خواسته است تا با تشکیل کمیسیون تبلیغات، اقدامات لازم برای جلوگیری از تبلیغات زودهنگام را انجام دهد.

کدخدایی در حالی وعده داده که با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخورد خواهد شد که بسیاری از چهره‌های سیاسی، از هم‌اکنون کاندیداتوری خود را اعلام و تبلیغات را آغاز کرده اند. او اعلام نکرده که آیا تبلیغات زودهنگام منجر به رد صلاحیت خاطیان خواهد شد یا خیر ولی اگر معنای در نظر گرفتن تخلفات تبلیغاتی در بررسی صلاحیت‌ها، بمنزله رد صلاحیت آنها باشد، از هم‌اکنون باید نام کاندیداهای مطرح انتخابات را در ردیف رد صلاحیت‌شدگان قرار داد، چون بیشتر آنها از هم‌اکنون تبلیغات را شروع کرده اند. سفرهای استانی، سخنرانی در محافل مختلف، حضور تبلیغاتی در مناطق زلزله زده و بحرانی، و برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی، از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی است که هفته‌هاست شروع شده است.

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرده انتظار داریم همه رسانه‌ها اعم از صدا‌ و سیما، رسانه‌های مکتوب و همچنین رسانه‌های مجازی بر اساس قانون عمل کنند و از تبلیغ له یا علیه افراد خودداری کنند.