درصحن-شوراها: افزایش ارسال پارازیت ها تا پایان انتخابات ۹۶ ادامه خواهد داشت. یک نماینده شیراز با اعلام این خبر گفته: بررسی ها نشان می دهد که دستگاههای نظامی-امنیتی بعنوان مسوول ارسال پارازیت ها، تا پایان اردیبهشت این کار مخاطره انگیزشان را پایان نمی دهند. علی اکبری نماینده اصلاح طلب شیراز گفته: ارسال پارازیت در شیراز شدت گرفته و نیاز به مستند سازی برای مقابله با آن داریم. دانشگاه پزشکی شیراز در حال بررسی اثرات پارازیت ها بر سلامت مردم است.

موضوع ارسال پارازیت های ماهواره ای سالهاست محل بحث و گفتگو است و به رغم تاکید مسولان وزارت بهداشت بر تاثیرات مخرب آن بر سلامت انسانها، آنها نتوانسته اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان مسوول ارسال پارازیت را متقاعد به متوقف کردن این اقدام کنند. علی اکبری نیز در این خصوص گفته برخی مسئولان و کسانی که مسئول موضوعات مربوط به سلامت مردم هستند، تاکید دارند که این پارازیت‌ها برای سلامت مردم مشکل‌آفرین است. او گفته: مخابرات می‌گوید اطلاعی ندارد، دستگاه‌های سیاسی نیز می‌گویند اقدامی دراین راستا نداشته‌اند و علی‌القاعده دستگاه‌های نظامی و انتظامی مسئول این پارازیت‌ها بوده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان صداوسیما در پاسخ به سوالاتی که در این رابطه مطرح کردیم، مدعی شدند که این مشکلات ناشی از تغییراتی است که در ساختار شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خود ایجاد کرده‌اند و اعلام شد که تا اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز این مشکلات ادامه خواهد داشت.

نگرانی از تاثیر گذاری رسانه های فارسی زبان فعال در خارج از ایران بر انتخابات، علت اصلی افزایش پارازیت در آستانه انتخابات است. پیش از این حتی در روزهای منتهی به انتخابات در شبکه موبایلی نیز اختلال هایی گزارش شده است.