درصحن- شوراها: یک عضو شورای شهر یزد، این شهر را به کلکسیونی از انواع دست فروشان و متکدیان توصیف کرده و خواستار همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری برای جمع آوری متکدیان شده و گفته: مسوولان شهری در شهر پیاده تردد کنند تا مشکلات را دریابند و برای حل آن چاره اندیشی کنند. مرتضی شایق گفته تا زمینه تکدی گری در شهر مهیا باشد باید شاهد افزایش تعداد متکدیان باشیم.

شایق در جلسه شورای شهر یزد، با اشاره به وجود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی پنهان در سطح شهر، گفته: پیاده‌روی مسئولان در سطح شهر از بسیاری از مسائل و معضلات شهری پرده بر می دارد و آنها را مجبور به حل و فصل معضلات خواهد کرد. وی در ادامه دستفروشی و تکدی گری در تقاطع‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر را خلاف قانون عنوان کرده و اضافه کرده: شهرداری باید به کمک نیروی انتظامی، فرمانداری و بهزیستی بیش از پیش نسبت به جمع‌آوری متکدیان احساس مسئولیت کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد  با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌‍‌های مستمر و همیشگی در حوزه جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر یزد، خاطرنشان کرد: حضور متکدیان چهره شهر را برای ایام عید زشت کرده است. افزایش آمار بیکاری و ازدیاد فقر در بسیاری از شهرهای ایران به افزایش تکدی گری منجر شده است.