درصحن-شوراها: یک عضو اصولگرای شورای شهر تهران از خیز اصولگرایان برای قرار گرفتن در فهرست کاندیداهای مورد حمایت این جریان سیاسی برای ورود به شوراها خبر داده و گفته تا حالا ۴۳۰ اصولگرا، رزومه خود را برای قرار گرفتن در فهرست اصولگرایان، به دبیرخانه این جریان سیاسی ارائه کرده اند. پیرهادی گفته اعضای فعلی شورا نیز تسلیم تصمیم رهبری جریان اصولگرا هستند ضمن اینکه برخی از اعضا تمایلی به ورود مجدد به شوراها ندارند.
پیرهادی از عدم تمایل مهدی چمران رئیس شورای شهر به کاندیداتوری خبر داده،‌ حال آنکه مهدی چمران زودتر از بقیه کاندیداها با پیوستن به رهبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب، فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است.
محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران، از جمله متهمان پرونده املاک نجومی است. شهردار تهران در جلسه علنی شورا از ارائه تخفیف ویژه به پیرهادی خبر داده و گفته بود پیرهادی به خاطر اینکه سالها کارمند شهرداری بوده از این تخفیف برخوردار شده است. پیرهادی نیز دریافت تخفیف ۱۷۰ میلیونی را تایید کرده است.
پیرهادی گفته: رویکرد انتخاب افراد لیست نهایی، اثرگذاری و تخصص برای خدمت بهتر است و سهم خواهی سیاسی و حزبی در این فرآیند، جایگاهی ندارد.شهر علاوه بر مسائل عمرانی و شهرسازی و حمل و نقلی، مسائل فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد؛ مسائلی از قبیل محیط زیست، ورزش، سلامت و مسائل مربوط به بانوان و سالمندان و کودکان که به ازای همه این موارد باید افراد متخصص در شورای شهر وجود داشته باشد.

پیرهادی ادامه داد: تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر در انتخابات بعدی حضور خواهند داشت که البته در حال بررسی است و شاخص این بررسی هم تخصص و مقبولیت مناسب است. برخی افراد هم تمایلی به حضور برای دوره بعد ندارند اما شورا به تخصص و تجربه آنان نیاز دارد. به عنوان مثال آقای مهندس چمران اعلام کردند که تمایلی برای حضور ندارند ولی با اصرار و درخواست همه گروه ها برای حضور مواجه شدند.