درصحن: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چهر های مطرح شده اصولگرا برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را رجل سیاسی نمی داند و می گوید: چهره های سیاسی سرشناس به میدان بیایند. افرادی که همکنون خود را کاندیدا کرده اند هیچکدام رجل سیاسی نیستند. غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه بین بقایی و بقیه کاندیداهای مطرح شده تفاوتی وجود ندارد گفته پیش از این شورای نگهبان چهره های خیلی سرشناس تر از اینها را به دلیل نداشتن معیارهای رجل سیاسی رد کرده است.
تشکل سیاسی تازه تشکیل شده مجمع ملی جبهه نیروهای مردمی انقلاب به رهبری سران اصولگرا روز گذشته اولین مجمع عمومی خود را برگزار و ۲۱ نفر بعنوان کاندیداهای این مجمع معرفی شدند. این مجمع قرار است این فهرست را به ده نفر کاهش و در مجمع سوم، کاندیدای نهایی را معرفی کند.
در این مرحله افرادی همچون محسن رضایی، قالیباف، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، حمید رضا حاجی بابایی، رئیسی، میرسلیم، میرصادقی، مصباحی مقدم، جلیلی و … به مجمع ملی جبهه نیروهای مردمی انقلاب معرفی شده است ضمن اینکه برخی دیگر از اصولگرایان بصورت مستقل اعلام کاندیداتوری کرده اند همچون حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد،
تکلیف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات آتی روشن است و آنها از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت خواهند کرد. چهره های اصلاح طلبی که احیانا اعلام کاندیداتوری کنند برای باز نگه داشتن دست این جناح سیاسی برای حوادث غیرمترقبه است.
غلامرضا تاجگردون از شورای نگهبان خواسته است از معیارهای رجل سیاسی به خاطر منافع حزبی عدول نکند تا اتفاقی که طی هشت سال کشور را به نابودی کشاند تکرار نشود.
گفتنی است در فهرست اولیه مجمع ملی جبهه نیروهای مردمی انقلاب، نام هیچ زنی بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح نشده است.