درصحن-شوراها: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، نام سربازان را به اقشار مورد حمایت برای دریافت بلیت نیم بهای وسایل حمل و نقل عمومی اضافه کرد. پیش از این شهردار تهران از ضرورت حمایت از سربازان و ارائه بلیت نیم بها به آنها تاکید کرده بود ولی در لایحه تقدیمی به شوراها، نامی از سربازان به میان نیامده بود که با نظر اعضای شوراها نام سربازان نیز به این لایحه اضافه شد. در صورت تصویب این پیشنهاد در صحن شوراها، سربازان نیز همچون دانشجویان، بازنشستگان، دانش آموزان و خانواده شهدا و جانبازان در سال ۱۳۹۶ از بلیت نیم بها بهرمند می شوند.
این پیشنهاد پیش از این توسط یک سرباز در دیداری اتفاقی که با شهردار تهران در مترو داشت به قالیباف ارائه شد و شهردار تهران با آن موافقت کرد.

در تبصره هشتم لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران موظف است کلیه هزینه‌های اعطای بلیت رایگان و تخفیف‌دار به اقشار مختلف وقف مفاد این مصوبه را در بودجه سالیانه شهرداری تهران پیش‌بینی و به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل عمومی و بلیت الکترونیک پرداخت کنند.

بیش از این و در تاریخ 23 بهمن‌ماه سال جاری شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اعطای تخفیفات بلیت سربازان تاکید کرده و افزوده بود: با عنایت به ضرورت کرامت و پاسداشت خدمات شجاعانه و فداکارانه سربازان در حال خدمت وظیفه عمومی و فراهم کردن تسهیلات رفت و آمد اشخاص مذکور و با اشاره به بند 27 ذیل ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به پیوست لایحه اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران ملزم به گزارش توجیهی مربوطه برای سیر مراحل تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می‌شود.