درصحن-شوراها: یک عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، ساعاتی پس از ریزش ساختمان پلاسکو و کشته و زخمی شدن دهها آتش نشان و کارگر، گفته: می دانستیم ساختمان پلاسکو ایمنی ندارد ولی به تقاضای شهردار تهران برای اجازه پلمپ این ساختمان توجهی نکردیم چون نگران معضلات اجتماعی ناشی از تعطیلی این ساختمان بودیم. قناعتی گفته ما به مالکین ساختمان پلاسکو اعلام کرده بودیم که این ساختمان فرسوده و فاقد ایمنی است.
ساختمان پلاسکو با حدود ۶۰۰ تولید کننده لباس، یکی از پر رفت و آمدترین ساختمان های تولیدی مستقر در مرکز شهر تهران واقع شده بود که امروز در اثر آتش سوزی به طور کامل ویران شد.
قناعتی عضو شورای شهر پس از این رویداد گفته سال ۱۳۹۲ پس از بروز حادثه در خیابان جمهوری که به کشته شدن دو زن منجر شد در جلسه شورای شهر گفته بود که ساختمان‌های قدیمی زیادی در تهران وجود دارند که به کارگاه تبدیل شده و این ساختمان‌ها ا یمنی لازم ندارند. او اضافه کرده که شهردار خواستار مجوز پلمپ کردن این ساختمان ها بود و گفته بود که امکان بروز فاجعه وجود دارد ولی شورا این تقاضا را مسکوت گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شورا مجوز این کار را نداده است، گفت: بحث معضلات اجتماعی رخ می‌داد و عده زیادی بیکار می‌شدند به همین دلیل این موضوع مسکوت ماند. اما بالغ بر 6 الی 7 بار به ساختمان پلاسکو تذکر داده شده بود که ایمنی لازم را ندارند ولی مالکین آن توجهی نکردند.