درصحن: مجلس با دولت در خصوص ارائه لایحه جامع انتخابات اتمام حجت کرده و گفته اگر دولت ظرف ۴۵ روز این لایحه را به مجلس تقدیم نکند، نمایندگان طرح اصلاح قانون انتخابات را مطرح و رسیدگی خواهد کرد. پروانه مافی نایب رئیس کمیسیون شوراها با اعلام این خبر گفته نظر مجلس به وزارت کشور اعلام شده و ما منتظریم قبل از اتمام موعد، دولت این لایحه را به مجلس ارسال کند.
قانون انتخابات از جمله قوانینی است که در هر دوره از مجلس دستخوش تغییر و تحولاتی می شود بطوریکه می توان گفت بیشترین اصلاحیه به این قانون در ادوار مجلس شورای اسلامی وارد شده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام یک سال پیش سیاست های کلان در حوزه انتخابات را تصویب کرد و پس از آن رهبر ایران مواردی که در اصلاح قانون انتخابات باید اصلاح شود را اعلام کرد. از آن تاریخ دولت وعده داده که لایحه جامع قانون انتخابات را با در نظر گرفتن دستورات رهبر ایران و سیاست های کلان انتخابات مصوب مجمع تشخیص به مجلس ارائه کند.
انتظار مجلس این است پیش از برگزاری انتخابات ۹۶ که در روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود، دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس تقدیم کند تا مجلس بلافاصله پس از پایان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۶، رسیدگی به این لایحه را در دستور کار قرار دهد. پیش از این نیز لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی نیز مطرح شده بود که انتظار می رود در لایحه جامع انتخابات به این مهم نیز رسیدگی شود.