درصحن: مجتبی ذوالنوری نماینده قم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم،‌ در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه تهران گفته اگر حصر برداشته شود جایگزین آن اعدام است نه آزادی. او ادعا کرده از ماه ها قبل از انتخابات چند نفر از سران جریان ملی – مذهبی کشور به آمریکا رفتند و در جمع سران اپوزیسیون خارج از کشور در مورد انتخابات برنامه ریزی کردند که خروجی آن شعار تقلب در انتخابات و پافشاری بر ابطال انتخابات بود. او گفته: امروز حصر سران فتنه پرده‌ای از رافت اسلامی است و نه به جفای سران فتنه.
مجتبی ذوالنوری پیش از ورود به مجلس، رئیس تیپ ۸۳ امام صادق قم و جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن بوده است. او از اعضای جبهه پایداری و از جدی ترین مخالفان برجام در مجلس دهم است. ذوالنوری به تندر روی مشهور است بطوریکه گفته می شود در جلسه ای رهبر ایران نسبت به تندروی هایش به او تذکر داده است.
ذوالنوری در محل نماز جمعه تهران با طرح این پرسش که چرا عده‌ای موضوع رفع حصر را بیان کرده و ذهن مردم را خراب می کنند، گفت: باید نسبت به مشکلات مردم دغدغه داشته باشیم و آیا امروز کنسرت و لغو سخنرانی یک فرد سیاسی دغدغه مردم است و یا بیکاری، گرانی و تورم.
ذوالنور با بیان اینکه یک جامعه از سه لایه رهبری، خواص و توده های مردم تشکیل می شود، تصریح کرد: اگر حلقه وسط وظیفه خود را انجام ندهد، آن نظام سیاسی محکوم به فروپاشی است و در دوران فتنه نیز خواص جامعه ما وظیفه خود را به درستی عمل نکرده اند، اما نظام ما سقوط نکرد. چون مردم ما با بصیرت پشت رهبری حرکت کردند و رهبری با حضور پر برکت خود کم کاری خواص را شخصا جبران کردند.