درصحن:‌ ماموران امنیتی ساعتی پیش به قصد بازداشت محمود صادقی به درب منزل این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند.

صادقی در این‌باره به ایلنا گفته است:«حدود یک ساعت پیش هنگامی که به منزل بازمی‌گشتم، ماموران با حکم جلب سعی در بازداشتم داشتند که باتوجه به این‌که این مسئله مغایر با قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، با مقاومت، خود را به داخل منزل رساندم.»

روز گذشته صادقی خبر از احضار خود به دادسرا به واسطه شکایت دادستانی تهران در پی انتقاد از بازداشت یاشار سلطانی داده بود. هر چند صادقی حضور خود در دادسرا را منوط به تصمیم هیات رئیسه مجلس در هفته آتی دانسته بود.

ساداتی‌نژاد نماینده کاشان در مجلس نیز یکی دیگر از شاکیان محمود صادقی به واسطه اظهارات او در توییتر و در صحن علنی مجلس پیرامون پرونده بورسیه هاست. با وجود این به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از این موارد دلیل هجوم شبانه ماموران امنیتی به قصد بازداشت این نماینده خبر ساز باشد.

شاید دلیل این همه تعجیل برای بازداشت صادقی را بتوان در اظهارات و نامه‌ نگاری روزهای اخیر او پیرامون حساب‌های میلیاردی صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه یافت. اظهاراتی که موجب عصبانیت و اعتراض صادق لاریجانی به رییس دولت و مجلس شد و با واکنش‌هایی از سوی رسانه‌هایی وابسته به محافل امنیتی همچون کیهان نیز همراه شد.

تلاش برای بازداشت محمود صادقی در حالی ساعاتی پیش صورت گرفته که مجلس شورای اسلامی این هفته تعطیل است. لذا این اقدام قوه قضاییه را می توان مهندسی شده و برای استفاده از سکوت خبری مجلس ارزیابی کرد. قطعا اگر مجلس جلسه داشت،‌ بازداشت یک نماینده در سکوت برگزار نمی شد.