درصحن: ادعا می‌کند که پانزده هزار شماره تلفن را در موبایلش ذخیره کرده و به گفته خودش پاسخ همه را می‌دهد و روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیام کوتاه را جواب می‌دهد. همچنین می‌گوید تمام مردم حوزه انتخابیه او، از روستایی گرفته تا شهری، به طور مداوم و مستقیما با وی در ارتباط هستند.

“عبدالرضا عزیزی” در دوم شهریور ۱۳۴۷ در خانواده ای کشاورز در روستای “الله آباد اولیا” از توابع شهرستان “شیروان” به دنیا آمده است. او ۹ خواهر و برادر دارد. در سال ۱۳۷۵ با دختر نماینده شیروان ازدواج می‌کند و خود اکنون نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی است.

دو فرزند دختر و پسر دارد و درباره زندگی خود می گوید: «از سال ۱۳۶۸ که وارد دانشگاه شدم برای حضور در مجلس شورای اسلامی بسیار علاقه‌مند بودم و از آن زمان در این جهت کارهای خودم را برنامه‌ریزی کردم و ارتباطات مردمی را در این جهت افزایش داده و تقویت کردم.»

به گفته خودش در شانزده سالگی داوطلبانه به جبهه‌های جنگ علیه عراق می‌رود و مجروح می‌شود. سپس تصمیم به ادامه تحصیل می‌گیرد؛ به دانشگاه می‌رود و در رشته پزشکی از دانشکده پزشکی مشهد فارغ التحصیل می‌شود.

درباره حضور در جبهه می‌گوید: «من به دلیل اقتضای دوران خودم و تکلیفی که بر روی دوشم بود، به جبهه‌های حق علیه باطل رفتم و در مقاطعی به عنوان فرمانده گردان انتخاب شدم و حدود دو سال و هفت روز داوطلبانه در جبهه حضور داشتم و در این دوران دو بار بر روی مین رفته و هم اکنون جانباز ۲۵ درصد هستم.»

عزیزی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت و از جمله نمایندگانی است که در جریان معرفی وزیران توسط دولت روحانی به مجلس، چندین بار به عنوان موافق سخن گفت.

در حمایت از “مصطفی پورمحمدی” به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری، خطاب به “کوچک زاده” که مخالف پورمحمدی بود، گفت: «آقاي كوچك زاده چرا حماسه سياسي و بزرگي را كه مورد نظر مقام معظم رهبري بوده است اينقدر تلخ مي كنيد؟ شما سوراخ دعا را گم كرده‌ايد. وقتي آقاي خاوري دزد رفت هيچ حرفي نزديد. آن موقع چرا سكوت كرديد؟ هشت سال دولت احمدي ن‍ژاد ۶۰۰ ميليارد دلار پول نفت گرفت و سهم دو ميليارد دلاري خانواده شهدا و جانبازان را نداد ولي شما ساكت بوديد و دفاع نكرديد.»

با این حال وقتی در آذر ماه ۹۳ دلواپسان مذاکرات هسته‌ای، با تلا‌ش‌های «کوچک زاده»، تصمیم به برگزاری همایش گرفتند، نام او در فهرست نمایندگان حامی این همایش به چشم می‌خورد.

قبل از آن هم حمایت وی از سعید مرتضوی برای تصدی سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی و انتشار نامه‌ای به همراه برخی دیگر از نمایندگان مجلس در این باره خبرساز شده بود. او در مصاحبه‌ای با وبسایت خبری فرارو تاکید کرده که سعید مرتضوی در ماجرای کهریزک نقش «مثبتی» داشته و «جلوی فتنه بزرگی» را گرفته است. بعد هم اضافه کرده است که کار آقای مرتضوی در کهریزک «مثل این می‌ماند که یک پزشک‌ که عمل ختنه انجام دهد از هزار ختنه ۹۹۹ تا را درست انجام دهد و در یک مورد اشتباه کند».

البته آقای عزیزی این را هم گفته که «خدا آنهایی را که در کهریزک کشته شدند، رحمت کند، اما اگر تصمیم مرتضوی در مورد کهریزک غلط بوده، باز هم اشکالی ندارد» و «شما باید همه ختنه‌ها را با هم ببینید».

“عبدالرضا عزیزی” تاکنون چندین کتاب تالیفی در حوزه پزشکی نیز منتشر کرده و یکی از کتاب‌های او به نام «پیشگیری و درمان اعتیاد» موفق شد به عنوان کتاب برگزیده سال ۸۲ در خراسان معرفی شود.