درصحن: نطق جنجالی او در جلسه رای اعتماد به نیلی احمد آبادی را به سختی می توان فراموش کرد. نطقی که با اتهامات بسیاری همراه بود و سرانجام منجر به رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت روحانی شد. عزیز اکبریان می گوید:«در دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌ها می‌نویسند: «رهبر رفت،  امید آمد» البته منظور از رهبر، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران است، ما از این مسائل به سادگی نمی‌گذریم…آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از این جا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟»

عزیز اکبریان کیست؟

در سال 1336 در یکی از روستاهای توابع شهرستان کرج به دنیا آمد. او که توانسته در سه دوره پیاپی از مجلس هشتم تا امروز کرسی نمایندگی مردم کرج در مجلس را از آن خود کند، در مجلس دهم بر کرسی ریاست کمیسیون صنایع تکیه زده است. او مدعی است که در دوران انقلاب با حضور در مساجد و جلسات سخنرانی افرادی همچون فخرالدین حجازی و مکارم شیرازی به مبارزه مشغول بوده است. پس از انقلاب به عضویت سپاه درآمده و راهی کردستان می شود و در سرکوب اعتراضات کردستان نقش آفرینی می کند. با شروع جنگ میان ایران و عراق به فرماندهی سپاه اشتهارد، رباط کریم و ساوجبلاغ می رسد و تا پایان جنگ به عنوان جانشین گردان در لشگر 27 محمد رسول ا…(ص) و سید الشهداء(ع) در منطقه عملیاتی غرب حضور دارد. پس از پایان جنگ به تحصیل روی آورده و لیسانس علوم سیاسی و فوق لیسانس مدیریت خود را حین اشتغال در سطوح مدیریتی سپاه اخذ می کند.

سوابق اجرایی پس از جنگ:

مدیریت کل عملیات بازرسی نیروی مقاومت بسیج 1369 تا 1371

فرماندهی سپاه شهریار و شهر قدس1371 الی 1376

فرماندهی سپاه سید الشهدا(ع) اسلامشهر و منطقه 18 تهران 1376 تا1378

فرماندهی سپاه ناحیه شرق تهران 1378 تا 1380

فرماندهی سپاه ناحیه کرج 1380 تا 1385

مدرس دانشگاه امام حسین

حضور در مجلس

عزیز اکبریان اما در مجلس رکورد عجیبی دارد او بیشتر از 97 درصد نمایندگان مجلس به عنوان ناطق پشت تریبون قرار گرفته و سخنرانی کرده است. 90 تذکرکتبی  به دولت به همراه 11 سوال کتبی از وزرا نشان از فعالیت چشم گیر این نماینده اصولگرا در مجلس دارد. هر چند که اکثر دغدغه های او شامل مباحث نفتی، بودجه نویسی و … است. او در کنار کاظم جلالی، لاریجانی و بسیاری از اعضای فراکسیون پیروان ولایت در مجلس نهم، جز موافقان برجام به شمار می رفت، هر چند موافقت او با برجام از جنس نرمش قهرمانانه بود تا حمایت از منافع ملی. او می گوید: « رهبری به همه جوانب توافق صورت گرفته اشراف دارد؛ به همین دلیل در مملکتی که ولی فقیه وجود دارد نباید از هیچ چیزی نگران بود؛ زیرا با وجود ولی فقیه عادل و آگاه به شرایط در کشور هیچ بن بستی به وجود نخواهد آمد.»

اکبریان به واسطه حضور در مجلس در دوره چهارم انتخابات شوراهای شهر به همراه کولیوند عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کرج بودند که عملکرد این دو در انتخابات از سوی بسیاری از کاندیداها مورد تردید و اعتراض قرار گرفت و در نهایت پرونده ای در این خصوص در قوه قضاییه باز شد. از سرنوشت این پرونده اطلاعی در دست نیست.

برخی از طرح های امضا شده از سوی اکبریان:

 

جنبش سبز و حقوق بشر

اکبریان همواره سعی کرده خود را از مخالفان سر سخت جنبش سبز نشان دهد. او با استفاده از کلید واژه فتنه و فتنه گر به تخریب جریان های سیاسی اجتماعی معترض در ایران می پردازد. چنانچه در ماجرای رای اعتماد مجلس به نیلی احمد آبادی می گویدهمکار سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم» یا در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها در مورد موسوی و کروبی این گونه سخن می گوید: «خیانت سران فتنه در هدایت گری و به آشوب کشاندن جریانات سال 88 به هیچ وجه بخشودنی نیست و نمیتوان اتفاقات ناگوار آن را که تأثیرات منفی آن تا کنون هم وجود دارد فراموش نمود زیرا احساسات میلیونها نفر خدشه دار شد ودشمنان از این مسائل استفاده های سوء کردند.»

اکبریان که حقوق بشر را یکی از «حربه‌های استکبار جهانی» می داند، در یکی از جنجالی ترین نطق های علی مطهری با موضوع رفع حصر از آقایان موسوی و کروبی توانست خیلی زود خود را به جایگاه ناطق مجلس رسانده و با شعار مرگ بر فتنه گر در تلاش برای پایین کشاندن وی از تریبون با مطهری درگیر شود.

اطلاعاتی از وضعیت خانوادگی و روابط فامیلی اش با دیگر مسوولان نظام در دست نیست.