در صحن: سخنگوی قوه قضاییه بر بی عملی مدعی العموم در خصوص حمله گروههای فشار به جلسه سخنرانی حجت السلام موسوی لاری،‌ عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان در ورامین و حمله به سخنرانی مصطفی کواکبیان در اندیمشک،‌ صحه گذاشته و تنها به این جمله بسنده کرده که معترضان فقط حق انتقاد دارند نه حمله!

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه که در نشست هفتگی با خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله به سخنرانی موسوی لاری گفته: وزارت کشور، سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضایی در جهت برگزاری یک انتخابات آرام با حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند. او به جای پاسخ در خصوص اقدامات قوه قضاییه در خصوص برخورد با متخلفان،‌ احزاب،‌ تشکل‌ها، نامزدهای انتخاباتی و هوادارنشان را به رعایت اخلاق و قانون دعوت کرده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: نتیجه انتخابات هرچه مردم رای دهند خواهد بود و طبق قانون باید به آن ملتزم بود، دستگاه‌های مربوطه همچون قوه قضائیه، دولت و وزارت کشور باید در زمینه یک انتخابات سالم تلاش کنند و قطعا هرجا ببینیم کسی خواسته یا ناخواسته امنیت را به هم بزند تدابیر لازم را می‌اندیشیم.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد از کسی دعوت کند باید از او شناخت داشته باشد، تجمع‌ها باید با مجوز باشد و اگر جایی سخنرانی می‌شود که پیش بینی می‌کنند قرار است نسبت به کسی توهین شود یا به مقدسات هتک حرمت شود اصلا آن فرد را دعوت نکنند. معاون اول قوه قضائیه اگر چنانچه با رعایت موازین قانونی کسی خواست سخنرانی یا میتینگی داشته باشد کسی حق ندارد معترض شود و تنها می‌تواند نقد خود را بیان کند.

روزنامه شرق در گزارشی که سایت الف آن را باز نشر کرده، به شرح ماجرای حمله تندروها به سخنرانی موسوی لاری پرداخته و می نویسد: «مراسمی که همه مجوزهای لازم را برای برگزاری از فرمانداری قرچک دریافت کرده و نیروی انتظامی هم متضمن برقراری امنیت مراسم شده بود. ساعت برنامه دو تا پنج بعدازظهر در تالار بختیاری شهر قرچک اعلام شده بود. اما از یک ساعت قبل از آن، راه‌های ورودی به قرچک از سوی نیروی انتظامی بسته شد. از همان ساعت گروهی که بین ٣٠ تا ٤٠ نفر ارزیابی می‌شدند، جلو مسجد جامع قرچک جمع شده و مشغول سینه‌زنی شدند. بعد هم سینه‌زنان درحالی‌که شعار مرگ بر «فتنه‌گر» سر می‌دادند، مسیر منتهی به تالار بختیاری را به اشغال خود درآوردند و جلوی در سالن تجمع کردند.»

نماینده ورامین در دل ماجرا

Delvapasan-Varamin-2

این گزارش می افزاید: «یکی از پیش‌قراولان تجمع، نماینده شهر ورامین، نقوی‌حسینی بود. از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و مخالفان سرسخت دولت در مجلس. چهره و اخبار پرحاشیه او به‌ویژه در بحث برجام بارها در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. از حضور و سخنرانی در تحصن بدون مجوز جلوی مجلس در اعتراض به تصویب برجام تا تجمعی که با نقش‌آفرینی او در قرچک به راه افتاد. یک تجمع بدون مجوز دیگر. قصد او هم برهم‌زدن و ممانعت از برگزاری مراسمی بود که مجوز لازم را از فرمانداری و نیروی انتظامی ورامین دریافت کرده بود. نقوی‌حسینی سپس مقابل تجمع‌کنندگان به سخنرانی ایستاد و وزیر کشور را تهدید کرد که به‌خاطر برگزاری این نشست او را به مجلس می‌کشاند.»

حمله گروههای فشار به جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان طبق روال سالهای گذشته از سرگرفته شده و مدعی العموم در این خصوص سکوت را پیشه کرده است. حمله به سخنرانی موسوی لاری،  صادق زیبا کلام و مصطفی کواکبیان در دو هفته گذشته نشان می دهد که تندروها برای در اختیارگرفتن مجلس دهم برنامه گسترده ای دارند. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد.