درصحن: فراکسیون رهروان مجلس که اکثریت را در مجلس نهم در اختیار دارد در انتخابات مجلس دهم مستقل از اصولگرایان فعالیت می کند. کاظم جلالی رییس این فراکسیون با اعلام این خبر گفته: ما در هیچ گروه وائتلافی با اصولگرایان نیستیم.

پیش از این سابقه نداشته است که فراکسیونی مستقل از احزاب سیاسی خارج از مجلس وارد رقابت انتخاباتی با احزاب رسمی کشور شود چراکه معمولا اعضای فراکسون ها به خاطر روابطی که با احزاب دارند مورد حمایت آنها در انتخابات  دوره های بعدی مجلس قرار میگیرند. این اولین بار است که فراکسیون رهروان با لیست انتخاباتی مستقل وارد انتخابات می شود. بصورت طبیعی برخی از اعضای فراکسیون رهروان در انتخابات بعدی در فهرست اصولگرایان و برخی از آنها در فهرست اصلاح طلبان هم خواهند بود.

علی لاریجانی رییس مجلس از حمایت و همراهی فراکسیون رهروان برخوردار است و امیدوار است با پیروزی در انتخابات کرسی ریاست مجلس دهم را نیز حفظ کند.

پیش از این صحبت از تبدیل فراکسیون رهروان به یک حزب سیاسی بود که کاظم جلالی در این خصوص تصریح کرده: ما گفته بودیم که در انتخابات حضور جدی و فعال خواهیم داشت اما اینکه در چه چارچوبی این حضور باشد هنوز مشخص نیست اما کارها بسیار خوب پیگیری می‌شود.