خبرآنلاین: تنها روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری است که صفحه اختصاصی در سایت آپارات دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی می‌گوید: « نشست‌های مجلس خبرگان، در حد دو اجلاسیه سالانه دوروزه و دیدار پایانی با رهبری انقلاب نیست». این نماینده مجلس خبرگان، گفت‌وگوی مشروحی با سایت «خبرآنلاین» داشته که گزیده‌ای از آن در ادامه می‌آید:

افرادی که با احراز شرایطی یک بار تأیید شده و نماینده مجلس خبرگان می‌شوند، علی‌القاعده برای ادوار بعد نباید نیازی به امتحان مجدد داشته باشند، اما گاهی شورای نگهبان می‌گوید که بعضی در دوره قبل بنابر اضطرار مجاز به نامزدی شده‌‌اند وگرنه شرایط واقعی را احراز نکرده بودند، از این رو لازم است که بار دیگر در آزمون شرکت کنند.
بعضی افراد ممکن است اظهارنظری بکنند که جناحی به نظر بیاید، اما این یک اظهارنظر شخصی است. مواضع مجلس خبرگان از سوی دبیرخانه و هیأت رئیسه در قالب بیانیه‌های پایانی اجلاسیه‌های خبرگان ارائه می‌شود.
همه کسانی که نمایندگی مجلس خبرگان را دارند در مرتبه اول، قانون اساسی را پذیرفته و به اجرای آن پایبند هستند. جمهوریت و اسلامیت دو رکن غیرقابل‌تشکیک در نظام ما هستند. بنابراین قاطبه نمایندگان حاضر در مجلس خبرگان، پذیرفته‌‌اند که نظام جمهوری اسلامی، یک نظام مردمی دینی است، اما اگر فرد یا افرادی در مقام عمل یا گفتار به نحوی عمل کنند یا حرفی بزنند که در تضاد و تناقض با جمهوریت نظام باشد، به سلیقه شخصی وی برمی‌گردد و ارتباطی با جایگاه وی به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان ندارد. چون او اگر عضو مجلس خبرگان نباشد هم باز چنین افکاری دارد و نمی‌توان آن را به حساب و اعتبار مجلس خبرگان گذاشت. چرا که او به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان، باید به قانون اساسی عمل کند و این قانون، نظام حاکم بر کشور را جمهوری اسلامی قلمداد کرده که بر آراي مردم مبتنی است و به ارکان نظام اعتبار می‌دهد. بدون آرای مردم هیچ یک از ارکان نظام جمهوری اسلامی، نمی‌توانند ارزش نهادینه خود را داشته باشند.
اگر اشکالات عمده‌ای در نهادهای زیر نظر رهبری باشد که با تذکر قابل اصلاح نباشد، مسلما ممکن است به عزل آن طرف از مسئولیت منجر شود. البته تا کنون چنین سابقه‌ای نبوده، اما معمولا هیچ کس حاضر نیست به این راحتی طرف خطاب مجلس خبرگان باشد و معمولا تلاش می‌کنند که کار به تذکرات مجلس خبرگان نرسد.
در یکی از اجلاسیه‌ها در دوره مسئولیت آقای ضرغامی در صداوسیما او به مجلس خبرگان دعوت شد و اشکالات و حرف‌ها آن‌قدر زیاد بود که در یک جلسه تمام نشد و او مجبور شد دوبار به مجلس خبرگان بیاید. در کمیسیون‌های مختلف هم رئیس سازمان صداوسیما و معاونانش و مسئولان بخش‌های مختلف این رسانه دعوت می‌شوند و انتظارات و انتقادات به آنها منتقل و پیشنهاداتی هم مطرح می‌شود. البته برخی بزرگان نظام ازجمله شخص مقام معظم رهبری هم نسبت به برخی برنامه‌های صداوسیما و نهادهای تحت امرشان انتقاداتی دارند. انتخاب یک فرد به معنی تأیید کامل او از سوی ایشان نیست.