در صحن:‌ در مرداد ۱۳۹۳ پس از آنکه هیأت رئیسه مجلس موضوع انتخاب ناظران هیأت نظارت در مطبوعات را به عنوان دستور کار صحن علنی قرائت کرد، با انتقاد برخی از نمایندگان مواجه شد. در جریان این اعتراضات در گوشه‌ای از صحن علنی جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه با مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران دچار درگیری لفظی شد تا آنجا که جهانگیرزاده خطاب به وی گفت: «تو حرف نزن! پرونده تو دست من است!»

جهانگیرزاده نخستین بار در مجلس هفتم به عنوان نماینده ارومیه به مجلس راه یافت. وی درمجلس هشتم نیز حضور داشت و درمجلس نهم، یک سال عضو هیات رئیسه بود. جهانگیرزاده درحال حاضر معاون مرکز پژوهشهای مجلس است.

جواد جهانگیرزاده در بیستم مرداد ۱۳۴۵ در ارومیه متولد شد. وی درباره دوران کودکی خود می‌گوید: «پدرم مردی متدین و زحمتکش و مادرم زن حکیم و صبوری بودند که به لطف الهی سایه مهر و محبتشان اینک نیز بر سرم مستدام می‌باشد. از زمان تولد در محله بازارباش خیابان دستغیب (مافی سابق) زندگی و بخش قابل توجهی از زندگی خودم را در آنجا سپری کرده‌ام. دوره ابتدایی را از شش سالگی و در دبستان نادر شاه سابق در محله جارچی باشی (خیابان باکری) طی کردم.»

او که هنگام پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، دوازده سال بیشتر نداشت درباره فعالیت‌های آن دوران می‌گوید: «دوره راهنمایی را در مدرسه برزگر (کیمیایی فعلی) طی نمودم که با پیروزی انقلاب اسلامی مصادف گشت. حضور در راهپیمایی‌ها (البته با شرایط سنی خودم)، تشکیل اولین انجمن اسلامی مدارس راهنمایی ارومیه همراه با جمعی از دوستان، انجام بحث‌های سیاسی و اعتقادی با وابستگان به تفکرات مارکسیستی (در دوازده-سیزده سالگی)، تشکیل گروه‌های سرود و… از جمله نکات ماندگار آن روز‌ها در ذهنم می‌باشد. دوره دبیرستان را نیز در دبیرستان ۱۳ آبان گذراندم.»

وی مدرک دیپلم خود را در ارومیه گرفت و سپس برای تحصیل در رشته پژوهشگری اجتماعی به دانشگاه تبریز رفت. او سپس تحصیلات خود را در رشته جامعه‌شناسی ادامه داد. جهانگیرزاده، مدرک دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی دارد.

جهانگیرزاده در مجلس شورای اسلامی از نزدیکان «علی لاریجانی» به شمار می‌آید. او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از علی اکبر ولایتی حمایت کرد.

وی در جریان رأی اعتماد به وزرای دولت حسن روحانی از محمدجواد ظریف برای تصدی وزارت امور خارجه حمایت کرد و گفت: «آقای ولایتی در مورد وی گفته ظریف توانمند‌ترین و ورزیده‌ترین دیپلمات کشور است.»