در صحن: مجلس شورای اسلامی هفته دوم خرداد ماه تعطیل بود و نمایندگان به حوزه های انتخابیه رفته بودند تا از وضعیت منطقه خود مطلع شوند. تقارن این هفته با سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و تعطیل بودن نیمی از هفته نیز مزید بر علت بود تا کمتر خبری یا تصویری از نمایندگان منتشر شود. گزارش تصویری این هفته معدود اتفاقاتی است که پیرامون فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفته گذشته منتشر شده است که می بینید:

  • استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری سالهاست بر سر توزیع منابع آب  با مشکلات بی‌شماری مواجه هستند. بحران آب در کشور این مشکلات را تشدید کرده است. برخی از نمایندگان استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در تعطیلات هفته گذشته از روند توقف انتقال آب از بهشت آباد و گلاب 2 دیدار کردند. 

نمایندگان خوزستان

 

  • حضور علی لاریجانی رئیس مجلس  دوشادوش رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش فرمانداران، یادآور سالها همکاری این دو چهره محافظه کار در صدا و سیما بود. همچنین شنیده‌ها حکایت از ائتلاف غریب الوقوع حامیان دولت و فراکسیون حامی رئیس مجلس در انتخابات آینده دارد. 

لاریجانی وزیر کشور

  • سال گذشته در مراسم سالگرد آیت الله خمینی، یک نفر کنار سران نظام روی صندلی نشسته بود. او کسی نبود جز آیت الله مهدوی کنی که با آمبولانس مراسم را ترک کرد و کرسی اش را به محمد یزدی داد. یزدی که به لحاظ جسمی چندان اوضاع مناسبی ندارد امثال ترجیح داد اصلا به مراسم نیاید تا جای رئیس مجلس خبرگان در جایگاه سران نظام خالی باشد.

یزدی

  • میزبانی پارلمان کره جنوبی از هیات پارلمانی ایران بدون رعایت حداقل تشریفات مرسوم!

کره-ایران

  • حال و روز نمایندگانی که قرار است بر عملکرد رهبر ایران نظارت کنند. خزعلی عضو ثابت مجلس خبرگان رهبری در سی و شش سال گذشته.

unnamed