در صحن: سفر جنجالی خبرنگار روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آخرونوت» به ایران و تهیه و انتشار گزارش‌هایی از این سفر، با واکنش نمایندگان مجلس نهم همراه شد.

خانم اورلی آزولای، خبرنگار اسرائیلی مدعی است که با گذرنامه آمریکایی و با یک گروه توریستی به ایران رفته و ضمن اقامت 14 روزه خود در ایران، به شهرهای تهران، شیراز و اصفهان سفر کرده و گفت‌وگوهایی نیز با مردم داشته است.

روز سه شنبه 25 فروردین 94، کمیسیون فرهنگی مجلس نهم تشکیل جلسه داد و طبق گفته علی طاهری نماینده گرگان و عضو این کمیسیون، مقرر شده تا رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی طی هفته آینده به مجلس احضار شود تا توضیحات لازم در ارتباط با این سفر را به مجلس ارائه کند.

جانبازان بسیجی

 

مجلس خواستار افزایش حقوق جانبازان بسیجی شد

شماری از نمایندگان مجلس نهم طی نامه‌ای خطاب به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار افزایش حقوق آسیب‌دیدگان جنگ ایران و عراق که عضو نیروی مقاومت بسیج هستند، شدند.

ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام این خبر گفت: تعداد 183 نفر از نمایندگان مجلس نهم طی نامه‌ای به محمدعلی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید در دولت یازدهم از وی خواستند تا ضمن اجرای کامل قانون خدمات‌رسانی از سوی بنیاد شهید در سال جاری به ویژه اجرای ماده 38 این قانون، اصلاح نحوه پرداخت حقوق جانبازان بسیجی و افزایش حقوق آنان مدنظر گرفته شود.

ظریف

 

مجلس خطاب به ظریف: فکت‌شیت ایرانی را منتشر کنید!

اظهارات هفته گذشته رهبر جمهوری اسلامی درباره تفاهم سوییس ما بین ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 نیز مانع از ادامه درگیری‌های نمایندگان اصول‌گرای مجلس با دولت نشد. این هفته در ادامه اعتراض‌ها و ابراز نگرانی‌ شماری از نمایندگان در خصوص فرجام پرونده هسته‌ای ایران، تعدادی از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه دولت خواستند تا فکت‌شیت های خود از بیانیه لوزان را هر چه سریعتر منتشر کنند.

در این بیانیه که به امضای 213 تن از نمایندگان مجلس نهم رسیده، خطاب به وزارت امور خارجه آمده است: «چنانچه مستحضرید وزارت امور خارجه آمریکا برداشت و تفسیر خود از مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 را به صورت فکت‌شیت یا گزاره‌برگ متتشر کرده است و سپس مقامات آمریکایی بر مبنای آن پیوسته مصاحبه و اظهارنظر می‌کنند. از آنجا که جز بیانیه مشترک، متن قابل استنادی از طرف جمهوری اسلامی ایران در دسترس نیست و توضیحات و تفاسیر و برداشت‌های وزارت خارجه می‌تواند در بررسی و تبیین مواضع مفید باشد و نقد کارشناسان می‌تواند کمکی بر تنظیم و نگارش صحیح متن نهایی باشد، از وزارت امور خارجه می‌خواهیم گزاره‌برگ یا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نماید.»