درصحن: مطهری و مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی،نماینده شهر بابک در مجلس هشتم، ۱۷ بهمن ماه ۹۰ از اعلام موجودیت جبهه جدیدی به نام «منتقدین دولت»محموددر احمدی نژاد  خبر دادند و اعلام کردند این جبهه لیست جداگانه‌ای برای انتخابات مجلس نهم ارائه خواهد کرد؛ همزمان حمید رضا کاتوزیان به عنوان سخنگوی این جبهه برگزیده شد. این جبهه تنها یک روز پس از اعلام موجودیت، نام خود را به جبهه صدای ملت تغییر داد. در واقع علی مطهری، پس از عدم حضور در لیست جبهه متحد اصولگرایان، همراه با افرادی چون علی عباسپور و حمیدرضا کاتوزیان، ائتلافی با عنوان «صدای ملت» را تشکیل دادند و اقدام به ارائه فهرست انتخاباتی جدا کردند.

مشخصات کلی:

دبیر : علی مطهری

سخنگو: حمیدرضا کاتوزیان

بنیانگذاری: ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۰

جناح: اصولگرا

علی مطهری  دلیل راه‌انداختن جبهه «صدای ملت»، را جلوگیری از افراط و تند‌روی‌ها ذکر کرده است.

چهره های شاخص:

شاخص ترین چهره این جبهه علی مطهری است که همواره یکی از خبرسازترین نمایندگان مجلس نیز بوده است.

از دیگر چهره های شاخص این جبهه، سخنگوی آن حمیدرضا کاتوزیان است. وی در حال حاضر رییس پژوهشگاه صنعت نفت  است و پیش تر نماینده تهران در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. او در مجلس هفتم نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن و در مجلس هشتم رئیس کمیسیون انرژی بود. کاتوزیان نیز در انتخابات سال ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرده و در ستاد اصولگرایان حامی میرحسین موسوی فعال بود.

حسن غفوری فرد را می توان یکی دیگر از چهره های شاخص این جبهه دانست. وی استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران و رییس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وی پیش تر در سمت های  استاندار خراسان، نماینده مجلس و وزیر نیروی دولت اول میرحسین موسوی و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اول هاشمی رفسنجانی به فعالیت مشغول بوده است.

189

یکی دیگر از چهره‌های این جبهه علی دورانی، است که  از جمله سمت‌های وی دبیر ائتلاف فراگیر اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم و دبیر کل آبادگران جهادی بوده است. علی دورانی در سال ۸۸ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم ستاد اصولگرایان حامی میر حسین موسوی را راه اندازی کرد.وی همچنین از منتقدین سرسخت محمود احمدی نژاد بود و حامیان افراطی احمدی نژاد را دلیل اصلی تفرقه میان اصولگرایان می دانست.

در نهایت علی مطهری و علیرضا محجوب دو عضو این جبهه به  مجلس نهم راه یافتند. علی مطهری در مجلس نهم عضو کمیسیون فرهنگی است و علیرضا محجوب در کمیسیون اجتماعی مجلس نهم فعال است.