گودرز افتخار جهرمی، در سالهای پیش از انقلاب دانشجوی دکتری حقوق خصوصی در دانشگاه پاریس بود و توانست در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه فارغ التحصیل شود. او در سال ۱۳۵۸ به ریاست دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی منصوب شد و تا ۱۵ دی ماه ۹۰ در این سمت حضور داشت. تاسیس نخستین کرسی صلح، حقوق بشر و دموکراسی یونسکو در خاورمیانه در دانشگاه شهید بهشتی از مهمترین نتایج ۳۱ سال ریاست او بر دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است.

افتخار جهرمی در سال ۱۳۵۹ از سوی شورای عالی قضایی به مجلس معرفی شد و تا پایان سال ۱۳۶۲ عضو این دوره از شورا بودجهرمی از نزدیکان هاشمی به شمار می‌رفت، او در تیرماه ۶۵ پس از مشورت و هماهنگی با هاشمی یک بار دیگر برای این سمت کاندیدا شد و البته با حمایت هاشمی توانست از گزند مخالفان در مجلس رهایی یابد و تا سال ۱۳۷۱ در عضویت حقوقدانان شورای نگهبان دوم می‌ماند. 

افتخار جهرمی در فاصله سالهای ۶۲ تا ۸۴ به عنوان رئیس دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی و مشاور حقوقی نخست وزیر و رئیس جمهور با دولت‌های مختلفی همکاری کرده است. 

افتخار جهرمی در تیرماه ۱۳۸۸ و پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری به پیشنهاد بیژن نامدار زنگنه و عباس آخوندی به‌ عنوان یکی از معتمدین نظام و رهبر جمهوری اسلامی در کنار پنج سیاستمدار اصولگرای منتخب شورای نگهبان یعنی؛ علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل، قربانعلی دری نجف آبادی، سید محمدحسن ابوترابی فرد و محمدحسن رحیمیان به عنوان یکی از اعضای هیئت ویژه رسیدگی به شکایت نامزدها منصوب شد. او چندی بعد در انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری رد صلاحیت شد تا برخی گمانه‌زنی‌ها دلیل این رد صلاحیت را با نحوه فعالیت وی در این دوره مرتبط بدانند.

سوابق: استاد حقوق و رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، سرپرست دفتر خدمات حقوقی بین المللی نهاد ریاست جمهوری، عضو هیأت مدیره کانون وکلا، و نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات (طی پنج دوره)

نام گودرز محل تحصیل فرانسه
نام خانوادگی افتخار جهرمی نوع عضویت حقوقدان
نام پدر اکبر سال ورود ۱۳۵۹
تاریخ تولد ۱۳۲۲ سن ورود ۳۷ سال
تاریخ فوت در قید حیات مدت حضور ۹ سال
محل تولد جهرم-فارس دوره اول/دوم
تحصیلات دکترای تخصصی حقوق عمومی سمت بدون سمت

منبع لینک: https://www.arsehsevom.org/short-bio-gooderz-efekhar-jahromi