درصحن-شوراها: انتقاد گسترده نسبت به حضور ورزشکاران در شورای شهر در فضای مجازی، که در آستانه انتخابات شوراها به اوج رسیده بود، در برخی از شهرهای ایران تاثیر گذار نبود و مردم این شهرها به ورزشکاران و توانایی آنها در بهبود امور شهر اعتماد کردند. شهر کنگاور یکی از این شهرهاست. مردم این شهر با انتخاب «سوسن سلیمان آبادی» عضو تیم ملی ووشو و کشتی بانوان ایران، نشان دادند که به این انتقادات توجهی ندارند.

سوسن سلیمان آبادی کیست؟

سوسن سلیمان آبادی در خانواده ای کم درآمد در شهر کنگاور در استان کرمانشاه متولد شد. او در حاشیه شهر کرمانشاه زندگی و به تحصیل مشغول شد. سوسن سلیمان آبادی که الان با کسب مدالهای متعدد جهانی، شهرت یافته، پیش از این برای ورود به ورزش قهرمانی مجبور بوده تا مسافت ۳۵ کیلومتری محل زندگی اش در حاشیه شهر کرمانشاه را تا مرکز شهر طی کند تا بتواند خود را به باشگاه ورزشی رسانده و برای مسابقات آماده شود. رشته ورزشی او پیش از این ووشو بود.

سوسن سلیمان آبادی پس از کسب مقام قهرمانی در مسابقات کشوری به تیم ملی ووشوی دختران ایران راه یافت و مدت ۹ سال در تیم ملی عضویت داشت. او به پیشنهاد یکی از مربیان اش، رشته ورزشی اش را تغییر داد و وارد دنیای کشتی گراپلینگ بانوان شد و خیلی زود در این رشته هم به تیم ملی رسید. او در خصوص تغییر رشته خود می گوید: «با پیشنهاد عبدالملکی وارد دنیای کشتی شدم. با شناختی که او از من داشت می گفت که من حتما در گراپلینگ موفق خواهم شد. با وجود اینکه حدود 30-40 کیلو از حریفانم سبک تر بودم ولی در انتخابی مقام نخست را کسب کردم.»

او در ادامه افزود: «به دلیل قدرت بدنی خوبی که دارم کشتی به من پیشنهاد شد. در ابتدا از نظر آمادگی جسمانی آماده بودم ولی تکنیکی نداشتم. با شروع اردوها و با تمرین های خوب، بدنسازی و آموزش تکنیک ها پیشرفت زیادی را در خودم شاهد هستم.»

سوسن سلیمان آبادی پس از سالها عضویت در تیم ملی ووشو و کشتی دختران ایران با رای مردم کنگاور به عضویت شورا و با رای اعضاء به ریاست شورای شهر کنگاور دست یافت

سوسن سلیمان آبادی همزمان با ورزش قهرمانی، تحصیلات خود را نیز ادامه داد و برای تیم دانشگاه آزاد نیز وارد رقابت های ورزشی شد و موفق شد در مسابقات دانشگاهی نیز مدال طلا دریافت کند.

سوسن سلیمان آبادی پس از سالها رقابت در مسابقات مختلف ورزشی، موفق شد مجوز ورود به کلاس مربیگری زیر نظر خانم «کابوری اپچو» دارنده ۴ مدال طلای المپیک از کشور ژاپن شد.

سلیمان آبادی در جریان انتخابات پنجمین دوره شوراها، تصمیم گرفت در حوزه انتخابیه کنگاور وارد رقابت های انتخاباتی شود. او در این رقابت ها نیز همچون رقابت های ورزشی موفق بیرون آمد و با کسب  هزار و 464 رای بعنوان منتخب دوم شهر کنگاور، وارد شورای شهر شد. موفقیت های او به ورود به شورا ختم نشد بلکه او در اولین تجربه حضور خود در شورای شهر، موفق شد با رای دیگر اعضاء بر کرسی ریاست شورای شهر کنگاور تکیه بزند تا اولین رئیس زن شورای این شهر لقب گیرد.

سلیمان آبادی پس از کسب ریاست شورای شهر کنگاور، با تیم ملی کشتی بانوان ایران خداحافظی کرد. او در مصاحبه ای در توضیح دلیل کناره گیری خود از تیم ملی کشتی بانوان می گوید: «با توجه به شرایطم و ریاست شورا این دوره نمی‌توانم در اختیار تیم‌ ‌ملی باشم و برنامه آینده خود را برای کشتی کلاسیک خواهم گذاشت.» او می افزاید: «به دلیل این کار خود را به تازگی در شورا  آغاز  کرده‌ام، نمی توانم در اردو های ملی حاضر شوم، اما در آینده حتما باز خواهم گشت، چرا که من با ورزش به این جا رسیده‌ام و اصلا نمی‌تواند از ورزش بگذرم. تمریناتم را می دهم، اما به اردو نمی‌توانم بروم.»

شهردار خلاق می تواند بر مشکلات غلبه کند

سوسن سلیمان آبادی پس از تکیه بر کرسی ریاست شورای شهر، انتخاب شهردار خلاق، نوآور و دلسوز را رمز غلبه بر مشکلات شهر عنوان کرده و می گوید: «با برنامه های علمی و تمرکز و تاکید بر اجرا و ملزم دانستن خود و مجموعه شهرداری، گام به گام نمای شهر کنگاور را در شان تاریخ و تمدن دیرین آن تغییر خواهیم داد.»

او می افزاید: «با کمک همه فعالان و دلسوزان و نیز با اتکاء به پتانسیل های موجود دیار ناهید خواهیم کوشید که برنامه های زیباسازی منطبق بر آیتم های روانشناسانه و فرهنگ کنگاور را پیاده سازی نماییم.»

او وعده داده که دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران شهرداری را واکاوی و نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کند.

اطلاعاتی از گرایش سیاسی، سوابق تحصیلی و خانوادگی او در فضای مجازی یافت نشد.