درصحن- شوراها: سال ۸۹ وقتی حکم شهرداری منطقه ۶ شهر تبریز را دریافت کرد، نامش بعنوان اولین شهردار زن تبریز ثبت شد. «شیفته بدرآذر»، اما نه فقط اولین شهردار زن تبریز، بلکه در کل کشور نیز در میان معدود زنانی قرار داشت که موفق به تکیه بر کرسی شهرداری شده بودند. او با حکم شهرداری منطقه ۶ تبریز آمد و با حکم شهرداری منطقه ۹ تبریز از سمت خود در شهرداری برکنار شد. او حالا نفر اول شورای شهر جدید سهند شده و با بیشترین رای به شورا راه یافته و شانس تکیه بر ریاست کرسی شورای این شهر و یا انتخاب بعنوان شهردار سهند را داراست، احتمالی که هفته آینده حصول یا عدم حصول آن، روشن خواهد شد. شورای جدید شهر سهند، روز اول شهریور فعالیت خود را بطور رسمی آغاز می کند.

شیفته بدرآذر کیست؟

شیفته بدرآذر در سال ۱۳۵۲ در شهر تبریز به دنیا آمد. او تحصیلات اش را در رشته برنامه ریزی شهری تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. شیفته بدرآذر از جوانی جذب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی شد و در واحدهای مختلف این شرکت فعالیت کرد. او سپس جذب شهرداری شد و در مناطق یک و دو شهرداری تبریز و مدتی در شهرداری شهر جدید سهند کار کرد.

شیفته بدرآذر با چنین سابقه ای در سال ۱۳۸۹ با حکم علیرضا نوین شهردار وقت تبریز، به شهردار منطقه ۶ منصوب شد. او بعد از مدتی شهردار منطقه ۷ شد و در نهایت به شهرداری منطقه ۹ رسید. او که با حکم علیرضا نوین به سمت شهرداری رسیده بود یک ماه قبل از اتمام ماموریت اش با حکم همین مقام از شهرداری منطقه ۹ برکنار شد.

رسانه های محلی مدعی هستند که شیفته بدرآذر رابطه خوبی با خبرنگاران ندارد و به سوالات‌ آنها پاسخ نمی دهد از این رو دلیل برکناری اش نیز ناگفته مانده است. شیفته بدرآذر پس از برکناری از شهرداری منطقه ۹ تبریز، در سال ۱۳۹۲ با حکم صادق نجفی، شهردار بعدی تبریز به عنوان مشاور شهردار و مدیر پارک بزرگ تبریز منصوب شد.

ورود به شورای شهر سهند

شیفته بدرآذر با حدود ۲۱ سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت شهری، در سال ۱۳۹۵ برای ورود به شورای شهر سهند اعلام کاندیداتوری کرد و با بیشترین استقبال عمومی روبرو شد. او با کسب ۳۴۵۴ رای بعنوان نفر اول شورای شهر سهند برگزیده شد. مردم شهر سهند علاوه  بر انتخاب شیفته بدرآذر، با انتخاب سمیه پوررعدی گرگری دیگر کاندیدای زن شورای شهر سهند، دو کرسی از هفت کرسی شورای این شهر را به زنان اختصاص دادند تا نام شهر سهند در ردیف شهرهایی قرار گیرد که نسبتا اقبال خوبی به زنان نشان داده اند. بیشتر شهرهای ایران یا از عضو زن در شورای شهر محروم اند یا تنها یک زن را برگزیده اند.

ریاست شورای زنان خیر

شیفته بدرآذر علاوه بر فعالیت در حوزه شهری بعنوان حرفه اصلی، سابقه فعالیت در حوزه های مدنی و اجتماعی نیز دارد. او در سال ۱۳۹۲ با همکاری دو زن خیر، انجمن زنان خیر استان آذربایجان شرقی را با هدف نیازسنجی در حوزه بهداشت و درمان و جذب کمک های مردم به خصوص بانوان فعال و خیر استان برای احصاء مشکلات بهداشتی و درمانی راه اندازی کرد. انجمنی که در همان سال اول موفق به جذب ۸۰۰ زن خیر شد.

شیفته بدرآذر که ریاست این انجمن را برعهده دارد در خصوص فعالیت های این انجمن می گوید: «هماهنگی، تقویت و توسعه فعالیت های خیرخواهانه بانوان در امرسلامت و بهداشت، ارایه مشاوره و راهنمای به خیرینی که قصد سرمایه گذاری دارند، خرید دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز با نظر کارشناسان علوم پزشکی از جمله اقدامات این شوراست.»

به گفته بدرآذر این انجمن با کمک مالی یکی از خیرین بنام کشور، ساخت بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی کودکان و زنان با هزینه برآورد شده دو هزار میلیارد ریال را در شهرک خاوران تبریز در حال احداث دارد.

راهکاری برای حل مشکل بیکاری زنان

شیفته بدرآذر از جمله حامیان ارتقای مشارکت اجتماعی زنان است و براین باور است که اغلب سیاست گذاری ها و برنامه های ارائه شده در جامعه به گونه ای است که زنان بعنوان نیمی از افراد تشکیل دهند جامعه، به دست فراموشی سپرده می شوند.

او توجه به اشتغال زنان را ضروری می داند و می گوید: «برای بازیابی این جایگاه نیاز است تا با توجه ویژه به اشتغال زنان از طریق ارائه راهکارهای عملی، توجه به زیرساخت های فرهنگی، ورزشی، و اجتماعی و همچنین توجه به آگاهسازی و توانمندسازی زنان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، زمینه برای پیشرفت زنان و به تبع آن توسعه جامعه مدنی صورت پذیرد.»

به باور شیفته بدرآذر، تعاونی های خوداشتغالی زنان می تواند مشکل بیکاری زنان را حل کند و می گوید: «توسعه و تقویت تعاونی های زنان باید در اولویت باشد.»