درصحن: سه نماینده مجلس در نامه ای به وزیر اطلاعات خواستار آزادی صلاح الدین خدیو روزنامه نگار و فعال مدنی ساکن مهاباد شدند. در نامه قسیم عثمانی، جلال محمودزاده و عبدالکریم حسن زاده سه نماینده کرد مجلس ایران به وزیر اطلاعات آمده است: نظر به نقش ارزنده مشارالیه در انتخابات و اعتقاد ایشان به نظام و تفکر و نگاه اصلاح گرایانه ایشان و نیز تمرکز ایشان به داخل برای حل مشکلات استان و کشور خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به رفع بازداشت ایشان اقدام شود.

صلاح الدین خدیو روزنامه نگار و فعال مدنی است که در روز ۱۳ تیر سال ۱۳۹۶ در مهاباد توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد. وی دارای مشی اصلاح‌طلبی معتدل و طرفدار همزیستی مسالمت‌آمیز همه‌ی اقلیت‌های قومی و مذهبی ایران و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ و پایدار کشور است، وی روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه‌ از سوی نهادهای امنیتی دستگیر و بازداشت شد. و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

نمایندگان امضاء کننده این نامه، بدون اشاره به دلیل بازداشت این روزنامه نگار کرد نوسته اند: رفتارهای پان ترکیستی از جانب برخی از شخصیت‌های رسمی استان قطعا یکی از دلایل عکس العمل فعالان مدنی مناطق کردنشین است که تدبیر جناب‌عالی و اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی در جهت مهار تحرکات قومی می‌تواند در بهبود اوضاع و حفظ منافع ملی موثر واقع شود که قبلا نیز اینجانبان در این خصوص با حضرت عالی مکاتبه محرمانه داشته ایم و اداره کل نیز اقدامات خوبی در این جهت انجام داده است که جا دارد این اقدامات تکرار و تشدید شود از بذل توجه و عنایت ویژه ای که می‌فرمائید کمال امتنان را دارد.