درصحن-شوراها: یکسال پس از افتتاح اولین پیست دوچرخه سواری بانوان یزد، الهه جورابی، که روبان این پیست را بریده بود، بر سکوی دوم شورای شهر یزد قرار گرفت تا امید اول زنان و مردان یزدی برای تحول آفرینی در عرصه مدیریت شهری باشد.

الهه جورابی کیست؟

الهه جورابی، که بعنوان کاندیدای مستقل، پا به میدان رقابت با کاندیداهای دو جریان اصلاح طلب و اصولگرای یزد در انتخابات شورای پنجم، گذاشته بود، متولد ۱۱ شهریور ۱۳۵۵ است. او تحصیلات خود را در رشته حقوق عمومی در مقطع کارشناسی ارشد، از دانشگاه تهران به اتمام رسانده و همکنون دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری است.

الهه جورابی از سال ۱۳۷۸ وارد کار بیمه می شود و در سال ۱۳۷۹ موفق می شود بعنوان اولین کارپرداز زن بیمه دانا، مجوز فعالیت دریافت و در این حوزه بصورت حرفه ای ورود کند. او ۷ سال بعد در سال ۱۳۸۶ بعنوان کارپرداز نمونه بیمه دانا برگزیده می شود. او در این مدت علاوه بر عقد قرارداد بیمه ای با شرکت های اقتصادی متعدد، با شهرداری یزد نیز قرارداد پیمانکاری امضاء می کند.

این زن کارآفرین یزدی در طول فعالیت حرفه ای خود، مدیریت انجمن های صنفی و حرفه ای متعددی را برعهده داشته که مهمترین فعالیت های اجرایی و مدیریتی او به این شرح است:

  • رییس انجمن صنفی نمایندگان بیمه دانا از ابتدا تأسیس تا پایان سال 1394،
  • نایب رییس انجمنهای صنفی حرف استان تا سال 1393،
  • عضو هییت مدیره انجمن صنفی حرف تا بحال،
  • عضو هییت مدیره کانون کارفرمایان استان یزد از بدو تأسیس تابحال،
  • نماینده کارفرمایان در هییتهای حل اختلاف اداره تعاون کار و اموراجتماعی استان یزد،
  • مشاور حقوقی سازمان توسعه وعمران موقوفات استان یزد بمدت یکسال،
  • مشاورحقوقی مرکز مشاوره کارآفرینی استان یزد به مدیریت اداره تعاون کار و اموراجتماعی،

ورود به فعالیت های ورزشی

الهه جورابی علاوه بر فعالیت های اقتصادی، علاقه زیادی به فعالیت های ورزشی از جمله دوچرخه سواری دارد. همین علاقه او را جذب فدراسیون دوچرخه سواری می کند. او پس از الحاق به این فدراسیون، به ریاست کمیته برنامه ریزی و حقوقی دوچرخه سواری استان یزد و سپس به نایب رییسی هییت دوچرخه سواری شهرستان یزد منصوب می شود.

الهه جورابی در سال ۱۳۹۵ اولین پیست دوچرخه سواری اختصاصی بانوان را در یزد افتتاح می کند تا نامش در میان حامیان ورزش بانوان شهر ثبت شود.  

انتخاب دوم مردم یزد برای ورود به شورای پنجم

الهه جورابی از معدود کاندیداهای مستقل انتخابات شورای پنجم یزد است، که موفق می شود بدون حمایت جریان سیاسی اصلاح طلب یا اصولگرا وارد شورا شود. او در لیست منتخبان شورای پنجم یزد با کسب ۳۲ هزار و ۹۳۶ رای پس از آقای سفیدی سرلیست اصلاح طلبان یزد، و با اختلاف حدود ۱۵۰۰ رای، وارد شورا می شود. ونوس عامری دیگر زن منتخب شورای یزد با حمایت اصلاح طلبان موفق می شود بعنوان منتخب سوم وارد شورا شود.

خانواده

الهه جورابی پس از ازدواج صاحب سه دختر به نام های غزل، ساغر و عسل می شود. همسرش کارمند شهرداری یزد است. او پنج برادر دارد و چهارمین فرزند خانواده است. او وضع اقتصادی خانواده خود را خوب ارزیابی می کند.