درصحن-شوراها: تا قبل از انتخابات کمتر کسی باور می کرد، اصلاح طلبان پیروز قاطع انتخابات شورای پنجم، در پایگاه اصولگرایان، یعنی مشهد باشند. اما مردم مشهد نه تنها از لیست اصلاح طلبان به طور یکجا حمایت کردند بلکه بیشتر از مردان به زنان اصلاح طلب مشهد اعتماد کردند تا کرسی دوم و سوم شورای مشهد به زنان تعلق گیرد.

شهناز رمارم، پیروز دوم مشهد، متولد سال ۱۳۴۵ در شهر درگز خراسان است. او رئیس مجمع زنان اصلاح طلب خراسان رضوی است. رمارم که پیش از این و در دوره دوم شورای مشهد موفق شده بود به عنوان عضو علی البدل به شورا راه یابد این بار با کسب ۲۵۳ هزار و ۹۵ رای بعنوان نفر دوم به شورا راه یافت. افزایش مشارکت مردم در انتخابات شوراها در مشهد سبب شد تا رمارم و دیگر برگزیدگان شورای پنجم مشهد با آرائی بسیار بالاتر از برگزیدگان شورای چهارم به پیروزی برسند. در دوره چهارم کمال سروری ها با ۶۹ هزار رای بعنوان نفر دوم به شورا راه یافته بود یعنی چیزی حدود ۱۹۰ هزار رای کمتر از شهناز رمارم.

شهناز رمارم دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری است که بعنوان فعال فرهنگی-اجتماعی در سطح شهر شناخته می شود. او علاوه بر فعالیت در حوزه زنان، سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد را در مشهد برعهده دارد. اهم سوابق اجرایی و سیاسی او به این شرح است:

  • عضو علی البدل شورای دوم مشهد
  • معاون اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد
  • سرپرست روزنامه دنیای اقتصاد در استان خراسان رضوی
  • عضو شورای مرکزی کانون صنفی فرهنگیان خراسان رضوی
  • نایب رئیس اولین پارلمان معلمان خراسان رضوی
  • رئیس مجمع زنان اصلاح طلب استان خراسان رضوی
  • مدیر موسسه نیکوکاری مهرآفرین مشهد

شهناز رمارم که در کمپین «زنان به زنان رای دهند» فعال بود در گفتگو به نشریه دانشجویی وقایع اتفاقیه (شماره هجدهم، فروردین ۱۳۹۵) در خصوص این کمپین می گوید: «هدف این کمپین فرهنگ سازی است نه صرفا یک حرکت جنسیتی. این فرهنگ سازی تلاش دارد بگوید خانم ها رای شان را به زنان یا مردانی که برای حوزه زنان برنامه دارند بدهند.»

علاوه بر شهناز رمارم که بعنوان نفر دوم راهی شورای مشهد شد، خانم بتول گندمی نیز بعنوان نفر سوم، پیروز انتخابات مشهد لقب گرفت. بتول گندمی در شورای اول مشهد نیز عضویت داشت.

انسیه غفوری شعرباف و فاطمه غیور دو زن شورای چهارم مشهد بودند که کرسی خود را به شهناز رمارم و بتول گندمی دادند تا به لحاظ عددی ترکیب جنسیتی شورای مشهد تغییر نکند.