درصحن: یک کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری خواستار اعلام شدن مصادیق رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان شده و گفته طبق سیاست های کلان انتخابات، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان مکلف به ارائه مصادیق رجل سیاسی است. مصطفی کواکبیان نماینده تهران که به همراه ۴ نماینده دیگر مجلس اعلام کاندیداتوری کرده و صلاحیت تمامی آنها رد شده پرسیده چطور اعضای دولت، قوه قضاییه و شهردار رجل سیاسی شناخته می شوند ولی نمایندگان مجلس نه؟

حاجی بابایی، زاهدی، کواکبیان، نوروزی و پورمختار پنج نماینده مجلس بودند که برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کردند و صلاحیت همه آنها رد شد. این در حالی است که حاجی بابایی و زاهدی علاوه بر نمایندگی مجلس و ریاست کمیسیون های مجلس، سابقه وزارت را نیز در کارنامه خود دارند ولی شورای نگهبان بدون ارائه دلیل، آنها را واجد شرایط کاندیداتوری اعلام نکرده است.

کواکبیان خواستار اصلاح قانون انتخابات و تعیین مصادیق رجل سیاسی توسط نمایندگان مجلس شده است. پیش از این در مجلس هشتم، نمایندگان مصادیق رجل سیاسی را تعیین کردند ولی شورای نگهبان آن را مداخله در وظایف شورای نگهبان دانست و مصوبه مجلس را رد کرد.