يكي از سايت‌هاي محلي در مطلبي با عنوان «رفتار شناسی آقای تاجگردون» از نماينده گچساران توصيفي به دست مي‌دهد كه بسياري از سايت‌های محلي ديگر استان كهگيلويه و بوير احمد نيز آن را بازتاب داده اند. دراين مطلب به طور خلاصه رويكردهای سياسي اين نماينده مجلس تشريح شده و آمده كه «ایشان در سالیان دور یک تکنوکرات وابسته به جریان کارگزاران سازندگی خوانده می‌شد که با روی کار آمدن دولت سید محمد خاتمی به عنوان یک اصلاح طلب معرفی و پس از راهیابی به مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت شد.»

این سایت در ادامه به «جانبداری تاجگردون از محسن رضايي» در انتخابات سال ۹۲ و سپس «حضور در میان هواداران روحانی و ابراز خوشحالی از پيروزي او» اشاره مي‌كند و پس از مروری بر مواضع جديد و قديم او نتيجه مي گيرد: «اگرامروز به کنایه عنوان می‌شود که آقای تاجگردون در شهرستان اصلاح طلب هستند و در تهران اصول‌گرا، حکایت از واقعیت تلخی دارد که تا کنون شاهد مرزبندی شفافی در بیان اصول و دیدگاه فکری ایشان نبوده ایم و به ظاهر نخواهیم بود.»

غلامرضا تاجگردون شهریور سال ۱۳۴۵ در شهر دوگنبدان, شهرستان گچساران متولد شد. در جريان جنگ ۸ ساله ايران وعراق برادرش احمدرضا كشته و خودش در حالیکه فقط ۱۶ ساله داشته در عملیات آزاد سازي خرمشهر شرکت می کند و مجروح مي‌شود. سال ۱۳۶۳تحصيل دررشته علوم اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی را آغازمي‌كند و ۷ سال بعد فوق‌لیسانس خود را دربرنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی به پايان مي‌برد.

تاجگردون در دوران دانشجويي عضو شوراي مركزي انجمن اسلامی و جهاد دانشگاهي بود و همان زمان در حاليكه كمتر از۲۵ سال داشت به پيشنهاد نوربخش و پرويز داوودی به مدیر کلي دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی وزارت اقتصاد منصوب مي‌شود. خودش مي‌گويد: «شاید بتوان در آن مقطع اینجانب را در زمره جوان‌ترین مدیران ارشد اقتصادی، اجرایی کشور قرار داد.»

او تا۱۰ سال بعد از فارغ التحصیلی (۷۱تا۸۰) رئيس سازمان برنامه وبودجه استانهاي کهکیلویه و بویراحمد بود.

آغاز و پايان دولت‌هاي خاتمي براي تاجگردون همراه با دو تقديرنامه بود؛ در سال ۷۶ و در هفته اول آغاز به کار دولت جديد لوح کارمند نمونه کشور و اواخر دولت دوم اصلاحات «نشان درجه سه خدمت» را مي‌گيرد. براي او سال ۸۰ آغازی بود برای عزیمت به مرکز و انتصاب در مسئولیت‌هاي مختلف و رسيدن به معاونت سازمان مدیریت. چهار سال بعد و به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد نیز آغازي بود براي خروج‌اش از دولت يا يه تعبير خودش «خروج تعداد وسیعی از نیروهای کارشناس کشور از بدنة مدیریتی دولت

غلامرضا تاجگردون يكي از۷۰ مقام دولتي بود كه درحمايت ازتحصن اعتراضي نمايندگان مجلس ششم با نوشتن نامه‌ای به رییس جمهور وقت، ازسمت خویش استعفا دادند. اگرچه بسياري از اين استعفاها عملي نشد و تاجگردون که آن زمان معاونت سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت تا پايان دولت هشتم در دولت ماند.

با آغاز به كار دولت نهم او به تدريس در مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت برنامه‌ریزی مي‌پردازد و سپس درمقطع دکتراي مدیریت اقتصادی در دانشگاه گلوبال بیزینس آکادمی بلژیک «به صورت ترددی» ادامه تحصیل داده و سال ۲۰۰۸ فارغ التحصيل ميشود.

تاجگردون در انتخابات مجلس نهم ابتدا رد صلاحیت و به فاصله كوتاهي تاييد صلاحیت شد. ابتداي بهمن ماه ۱۳۹۰ و درآستانه انتخابات، در مصاحبه‌اي تفصيلي با يك سايت محلي اصول‌گرا ديدگاه‌هايش را درباره دخالت سپاه در اقتصاد، مذاكره با آمريكا ، شعار نه غزه نه لبنان، انحلال حزب مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب، حكم حكومتي و.. بيان مي‌كند. تاجگردون درمقابل بسياري پرسش‌ها يا جواب هاي صريح نمي‌دهد يا بي پاسخ مي‌گذارد.

از او كه رئيس كميته مديران ستاد ميرحسين موسوي بوده درباره حصر و تقلب در انتخابات مي‌پرسند كه مي‌گويد: «من دوست دارم که آقایان درحصر نباشند وانشالله شرایط مملکت طوری شود که این دو عزیز هم از حصر خارج شوند… قانون می‌گوید تقلب نشده است. من قائل به تقلب گسترده در انتخابات نیستم. من اعتقاد دارم طراحان (نه سران) جریان فتنه و انحراف در کشور هر دو یکی است. یک نفر طراحی کرده و در این طراحی یک گروه در حال بازی کردن هستند. حالا ان شالله یک روزی این طراح اصلی را حکومت پیدا خواهد کرد. قطعا رد خارجی هم در آن هست. ولی اینکه بگوییم این طراح آقای میرحسین بوده یا آقای خاتمی بنظرم طراح‌شان این‌ها نمی توانند باشند. طراحش باید خیلی ورزیده‌تر از این دو بزرگوار باشد. حالا شاید یک روز بشود دید که طراحش در جریان انحراف بوده است.» او درباره تظاهرات ۹ دی ۸۸ هم مي‌گويد: «فکر کنم در تظاهرات نهم دی در ایران نبودم.»

تاجگردون در اين مصاحبه نقش احمدخاتمي (امام جمعه تهران) و احمدتوكلي را درتاييد صلاحيت اش تاييد نمي‌كند.

عضویت تاجگردون در فراكسيون اصولگرايان رهروان ولایت مجلس نهم با انتقاد چهره‌هاي اصلاح طلب گچساران مواجه مي‌شود. نزدیکان غلامرضا تاجگردون در واکنش به موج انتقادات این رفتار تاجگردون را برای استفاده وی از تریبون حداکثری در جهت پیشبرد اهداف وی خواندند. عليرغم انتقادها او همچنان دراين فراكسيون ماند و خرداد ماه ۹۳ نيزدر انتخابات درون فراكسيوني رهروان ولايت براي معرفي كانديداي هيات رئيسه مجلس به نفع محمد رضا باهنر كنار كشيد.

تاجگردون درمجلس نهم به كميسيون کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات رفت و دو سال اول كه همزمان با دوسال پاياني رياست جمهوري احمدي نژاد بود به عنوان نایب رئیس اول اين كميسيون انتقادات زيادي را به رويه اقتصادي دولت دهم مطرح كرد.

او مرداد ۱۳۹۱ در نامه‌اي سرگشاده که هفته نامه تجارت فردا آن را منتشر کرد خطاب به رییس دولت دهم خواست که گروهی متخصص را تعیین کرده تا تصمیم چند ساله وی یعنی انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مورد بازنگری قرار دهند و تاكيد كرد :«جسارت کنید سازمان مدیریت را برگردانید» درپايان نيز تصریح کرد: «اگر غیر از این عمل کنید، گله‌ای نیست. دیگری خواهد آمد و گره گشایی خواهد کرد و شما از این فرصت طلایی در تاریخ امور اجرایی کشور بی نصیب خواهید شد.»

نماينده گچساران دي ماه گئشته بعنوان رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ انتخاب شد كه با استقبال سايت‌هاي استان كهگيلويه و بوير احمد مواجه شد. او همکنون دومین سال ریاست اش بر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم را تجربه می کند.