روزنامه شرق: انتقاد به دولت با مقایسه‌کردن مذاکرات هسته‌ای و گره‌زدن نتایج آن با بحث اقتصاد مقاومتی از یک‌سو و نقد رفتار انتخاباتی مردم تهران در اسفندماه گذشته از سویی دیگر که با گوشه‌و‌کنایه‌هایی غیرمستقیم به هاشمی‌رفسنجانی همراه شده است؛ محور سخنان چهار آیت‌الله در روزهای آخر هفته بود؛ آیت‌الله مصباح‌یزدی، جنتی، علم‌الهدی و یزدی. رفتار انتخاباتی مردم تهران در هفتم اسفند؛ مانع از ورود دو نفر از این منتقدان به مجلس خبرگان پنجم شد. به گزارش ایسنا آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه، در نمازجمعه مشهد گفت: «اگر بناست مشکل تهاجم دشمن را در عرصه معیشت مردم، مذاکره و دست‌دادن به دشمن حل کند، پس دیگر چه نیازی به اقتصاد مقاومتی است». سایت انتخاب هم سخنان دیگری از آیت‌الله علم‌الهدی را در مراسم سالگرد آیت‌الله روحانی منتشر کرده است. علم‌الهدی در این مراسم گفته است: «اگر جریانات سیاسی در انتخابات سعی در حذف رجال برجسته ولایی و دینی دارند، همان نقشه بنی‌عباس را ادامه می‌دهند، این جریان سیاسی فرصت‌طلبی که دست در دست استکبار دارند، باید بدانند اگرچه ممکن است این انقلاب دچار فرازونشیب شود، اما مردم بصیرت دینی دارند، چشم مردم از قرآن است و هرگز خاموشی ندارد؛ مردم بدانند هیچ رقابت قدرتی وجود ندارد، بلکه تنها با رقابت سیاسی مواجه هستیم». علم‌الهدی با انتقاد از کسانی که می‌گویند این مسئله مسابقه سیاسی است، گفته: «ماجرای امام‌حسین(ع) و یزید را هم این‌گونه خواندند؛ چرا یک عده شب عاشورا عقب کشیدند؟ چرا یک عده با یک بسته خرما جلوی پسر پیغمبر ایستادند؟ یک طرف قدرت جان‌دادن و یتیمی است و طرف دیگر ثروت، ما آن طرف را رها می‌کنیم و این طرف را می‌گیریم. بینش مردم این‌گونه بود و بنی‌امیه با همین بینش بر مردم مسلط شد». علم‌الهدی ضمن انتقاد از برخی جریانات سیاسی، گفت: «این جریانات سیاسی که منطق بداخلاقی را دارند، می‌خواهند به قدرت برسند و وقتی رسیدند می‌خواهند بخورند و ببرند و نهایتا به دامن استکبار بریزند».
نفوذ آمریکا از طریق پسر به پدر
آیت‌الله احمد جنتی هم که دیروز بعد از چهار ماه دوباره به‌عنوان خطیب به نمازجمعه تهران آمده بود گفت: «اقتصاد مقاومتی می‌خواهد در مقابل آمریکا و غرب بایستد، تحولی در وضع مملکت در بعد اقتصادی ایجاد کند، این با حرکت‌های اداری و تشکیلاتی طبق رویه‌هایی که تاکنون بوده است امکان‌پذیر نیست و باید اقدام و عمل در این زمینه صورت بگیرد. کسانی که این روحیه را ندارند به فکر خود، آینده خود و روزمرگی هستند». به گزارش تسنیم جنتی در ادامه با اشاره به اینکه آنها که روحیه انقلابی ندارند، از ضعف و ناتوانی حرف می‌زنند، گفت: «و بعد دشمن به انقلابی‌ها می‌گوید افراطی هستند، انقلابی‌ها را باید کنار زد و آدم‌های عقلانی بر سر کار بیایند؛ یعنی کسانی که می‌خواهند با آمریکا بسازند عقلانی هستند و دیگران افراطی». آیت‌الله جنتی افزود: «سپاه خار چشم عده‌ای است که نیش خودشان را هم در صحبت‌هایشان می‌زنند. اگر سپاه و بسیج نباشد چه‌کسی می‌خواهد مملکت را حفظ کند؟»  ایرنا هم به نقل از امام‌جمعه موقت تهران، نوشت: «عده‌ای در سطح‌های بالای مملکت و برخی نیز در بخش خصوصی ثروت‌های کلان کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند، چرا این کار را می‌کنند؟ اگر روحیه انقلابی باشد باید با اینها برخورد کند، نباید بگذارند اینها پول‌ها را از این طرف و آن طرف جمع کنند که البته معلوم نیست پول‌ها را از کجا آورده‌اند، واحد آنها ‌میلیارد یا ‌میلیارد دلار است». آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه باید با عوامل نفوذی برخورد کرد و این برخورد انقلابی می‌خواهد، افزود: «رهبر معظم انقلاب چند مرتبه فرمودند افرادی در فکر نفوذ هستند و نفوذ کرده و می‌کنند، باید این خط را تشخیص دهیم. وقتی بنا شد نور چشمی‌های مقامات بالا، پسر و دخترها در اروپا، آمریکا و انگلستان تحصیل کنند، از طریق آن آمریکا در اینجا نفوذ می‌کند و می‌گوید به پدرت این را بگو و به آنان پول و امتیاز می‌دهد و آنان را می‌خرد». به گزارش ایرنا آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان هم در همایش بزرگ ولایت‌مداران در مسجد امام حسن عسکری (ع) منطقه پردیسان قم گفته است: «اگر امروز به شما گفتند یار امام خوش آمد، نباید گول بخورید، یار واقعی امام کسی است که امروز در سوریه از حرم اهل‌بیت (ع) دفاع می‌کند و کسی است که با تمام وجود در حال اداره‌کردن جامعه اسلامی است و او یک نفر بیشتر نیست».
جوانانی که با تلفن همراه شبهه‌دار شدند
انتخاب همچنین به نقل از آیت‌الله مصباح‌یزدی نوشت: «باید بررسی کرد چگونه کسانی که خدمت کرده‌اند سر پیری تغییر پیدا می‌کنند، یکی از عواملی که انسان را به این شکل تغییر می‌دهد دنیاگرایی است؛ یعنی لذات دنیوی چشم و گوش انسان را پر می‌کند، ازهمین‌رو چنین افرادی یا سخنان گذشته خود را فراموش یا تکذیب می‌کنند».
او در ادامه گفته است: «از زمان خلقت حضرت آدم تاکنون هیچ زمانی همانند امروز شرایط و ابزار برای شبهه‌پراکنی و تضعیف افکار مردم فراهم نبوده است، بسیاری از جوانان با ابزارهایی همانند تلفن همراه گرفتار شبهات شده و دشمن آنها را هدف قرار می‌دهد». مصباح‌یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: «گروهی نیز به آخرت اقرار داشته و علاقه به دنیا دارند؛ اما وابسته نیستند که کور و کر باشند، در واقع این افراد ایمان ضعیفی دارند، همچنین گروهی سعی می‌کنند اعمال صالح انجام دهند؛ اما اگر در جایی سود کلانی دیدند دست به گناه نیز می‌زنند».