درصحن: «با مسئولیت گرفتن خانم ها در عرصه کلان مدیریتی مثل وزارت مخالف هستم» این سخن مربوط به هیچ یک از مردان سیاست در ایران نیست،‌ این سخن یک نماینده زن مجلس نهم و مشاور امور زنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران است. زهره طیب زاده نوری که با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد به عنوان مشاور امور زنان وارد کاخ ریاست جمهوری شد‌، از مشهورترین زنان سیاستمدار ایرانی است که دیدگاههای ضد زن دارد. او در پاسخ به پرسشی در خصوص برکناری مرضیه وحید دستجردی از کابینه احمدی نژاد می گوید: «من اصلا با حضور زنان در كابينه به عنوان وزير موافق نيستم. با مسئوليت گرفتن خانم ​ها در عرصه كلان مديريتي مثل وزارت مخالف هستم. آن​وقت چه بگويم؟! حالا شما در مورد بركناري تنها زن كابينه سئوال مي​ كنيد. من اصلا با كل اين مسئله مخالفم».

طیب زاده پس از خروج از حلقه همراهان محمود احمدی نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری او،‌ از حوزه انتخابیه تهران راهی مجلس نهم شد و به عضویت فراکسیون زنان درآمد. حضور او در فراکسیون زنان نه تنها به ارتقای وضعیت زنان منجر نشد بلکه او با طرح هایی که در خصوص مسایل زنان امضا کرد نشان داد نگاهی کاملا سنتی و واپس گرایانه به زنان دارد. او مخالف ارتقای مدیریتی زنان و تنها افتخار دوران مسولیت اش در سمت مشاور امور زنان ریاست جمهوری را از بین بردن طرح ملی۳۲ جلدی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان می داند. طرحی که به گفته طراحان در مرکز امور مشاور بانوان دولت احمدی نژاد خمیر شد.

طیب زاده که با ۳۲۱۶۹۸ رای از ۱۱۲۶۸۹ (۲۸/۵۵ درصد) به مجلس راه یافته خود را از مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان معرفی کرده و می گوید: «ما به هيچ ​وجه به كنوانسيون​ هايی كه رويكرد غربی و فمينيستی دارند و حقوقی كه برای زن تعريف می​ كنند با روح فقه اسلامی مغايرت دارد، نمی​ پيونديم و تا وقتی كه من در اين سمت هستم، تمامی تلاشم را مصروف آن می​ كنم».

این نماینده مجلس که دارای مدرک دکترای دندانپزشکی است معتقد است که افزایش آموزش های دینی مهمترین اولویت زنان ایرانی است و می گوید:«اولویت ما این است که در آموزش و پرورش روندی ایجاد شود که آشنایی دختران جوان با مباحث اعتقادی بیشتر شود و سؤالات و شبهاتی که در ذهن دانش آموزان و دختران وجود دارد در مدارس و دانشگاه​ها باید پاسخ داده شود. ما معتقدیم آموزش و پرورش وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام نمی ​دهد و کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداشته است بنابراین معاونت امور زنان و خانواده که بودجه آن دو برابر شده است باید در آموزش و پرورش حضور پیدا کند و قراردادهایی را منعقد کند که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش موظف به داشتن برنامه​ هایی برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ مذهبی دانش آموزان شود.»

حمایت از تذکر به زنان بدحجاب

زهره طیب زاده از جمله طراحان طرح حمایت از آمران ​به ​معروف و ناهیان​ از منکر بود. طرحی که چندی پیش در مجلس تصویب و اجرای آن با مخالفت دولت همراه شد ولی در نهایت با ورود آیت الله خامنه ای این قانون به اجرا گذاشته شد. براساس موادی از این طرح از نیروی انتظامی خواسته شده با بکارگیری نیروهای زن آموزش دیده در انظار و امکان عمومی به بانوان فاقد حجاب شرعی تذکر بدهد و زنانی که با پوشش غیرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جریحه ​دار می​ کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره های آموزشی و سپس محکوم به پرداخت جریمه نقدی از دو تا ده میلیون ریال شوند. ماده دیگری از این قانون مقرر کرده اشتغال در ساعات شبانه برای مشاغلی که به خدمات بانوان نیاز دارند با دریافت مجوز از اماکن نیروی انتظامی مجاز است.

این عضو جبهه پایداری، یکی از دلایل افزایش سن ازدواج دختران را سیاست های فمنیستی معاونت زنان دولت خاتمی می داند و می گوید: «یکی از علل تجرد دختران، سیاستهای فمینیستی معاونت زنان دولت اصلاحات است که همچنان دنبال می شود. مرکز امور زنان و خانواده در زمان دولت اصلاحات رویکردی کاملا فمینیستی با لعاب اسلامی  داشت، با توجه به اینکه خانم  مولاوردی (معاون فعلی رییس جمهور) در مرکز امور زنان و خانواده درآن دوران نیز مسئولیت معاونت بین الملل  مرکز را به عهده داشته و به لحاظ مشی سیاسی اصلاح طلب هستند، در حال حاضر نیز در مرکز امور زنان و خانواده همان مشی درحال ادامه است.»

با اینکه در دولت نهم سمت مشاور محمود احمدی نژاد را برعهده داشت اما به دلیل آنچه او و برخی دیگر آن را «جریان انحرافی» نام گذاشته ​اند، از احمدی نژاد فاصله می​گیرد. او در این خصوص خاطر نشان می کند: «بنده و بسیاری از دوستان دیگر به دلیل ایجاد مسیر متفاوت احمدی ​نژاد و حضور جریان انحرافی در کنار وی از دولت جدا شدند». او در همین مصاحبه به وجود فساد در سیستم اشاره کرده و البته آن را تنها محدود به دولت دهم  (دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد) می ​داند و می گوید:«ما در دولت نهم چه زمانی شاهد این فساد بزرگ بانکی و این لجام ​گسیختگی فرهنگی بودیم». او در مصاحبه​ ای دیگر، رویکرد دولت دهم را «لغزش» احمدی نژاد خطاب می​کند و اظهار می دارد: «پیشینه احمدی نژاد منفی نبود اما متاسفانه هر کس ممکن است دچار لغزش فکری شود که ایشان هم متاسفانه دچار این لغزش شد».

برو مسلمان شو!

در تشریح دیدگاه حقوق بشری زهره طبیب زاده همین یک جمله ی گویا کافی است. او در پاسخ به سوالی در خصوص محرومیت دانشجویان بهایی از تحصیل می گوید: «برو مسلمان شو!» او استدلال خود را اینگونه بیان می کند: «ببینید دخترم! شما بهاییان با اسلام عناد دارید، ما هم که نمی​توانیم دشمنان اسلام را وارد مراکز دانشگاهی اسلامی کنیم. شما وارد دانشگاه می​ شوید، بعد می ​روید سراغ تبلیغ دین. همین الان بر اثر بی دقتی تیم وزارت علوم سابق چندین دانشجوی بهایی وارد دانشگاه ها شده و جزوه های تبلیغ بهاییت در دانشگاه ها پخش شده است. البته مسلمانان با این جزوه ​ها فریب نمی ​خورند. خود بهایی ها هم این را می ​دانند اما به خاطر عنادی که با اسلام دارند، این کارها را می​کنند. ببیند عزیزم! شما برو مطالعه کن، کمی قرآن بخوان، از اسلام بیش​تر یاد بگیر و سعی کن خودت تصمیم بگیری. من قول می دهم اگر با دقت مطالعه کنی و با عقل و تدبیر تصمیم بگیری، دین اسلام را انتخاب می کنی و همه مشکلاتت خود به خود حل می​ شوند. اگر منابعی برای مطالعه می​خواهی، می توانی به دفتر من مراجعه کنی. شماره دفتر را یادداشت کن و با من تماس بگیر.»

او سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر فعال در منطقه را تحت لابی مثلث امریکا،‌ شیوخ عرب و اسرائیل می داند و می گوید: «دولت مکار و پلید انگلستان اولین بار نیست که به رغم سوابق سیاه خود در ستمگری به خود حق اظهار نظر درباره حقوق بشر در ایران را می​دهد.»

دیدگهاههایش در مورد جنبش سبز

زهره طیب زاده همچون دیگر اعضای جبهه پایداری رادیکال ترین مواضع را نسبت به جنبش سبز و رهبری آن دارد. به باور طیب زاده ۹ دی انقلاب سوم ایران است او در نطقی به مناسبت سالگرد راهپیمایی مخالفان جنبش سبز در روز ۹ دی ماه می گوید: ««بعد از گذشت سی سال کودتای نرم آمریکایی به قصد مخاطره انداختن حیات کلی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی ملت ایران دچار فروپاشی شد. مردمی که وقایع فتنه را ناشی از کودتای نرم سازمان​یافته آمریکایی​- اروپایی علیه نظام و انقلاب اسلامی دانسته و همچنین اهمیت روز عاشورا با بصیرت و آگاهی، حماسه ​ای تکرارناپذیر خلق کردند. غربی​ها بعد از فتنه ۸۸ و شکست​ هایی که از رویارویی نظامی و سیاسی بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی و حماسه ۹ دی متوجه شدند به سراغ جنگ اقتصادی و اعمال تحریم​ های هرچه بیشتر علیه ملت و کشور ایران رفتند».

او در واکنش به حضور سید محمد خاتمی در مراسم ختم پدر همسرش در دانشگاه شهید بهشتی نیز تصریح می کند: «سیاست آقای توفیقی و مشاوران وزیر علوم این است که جریان فتنه را به فراموشی بسپارند اما ما اجازه نخواهیم داد که حافظه تاریخی ملت ایران اعمال فتنه​ گران برای براندازی نظام را فراموش کند.» او در تذکری به وزیر علوم خواستار جلوگیری از چهره هایی می شود که به باور او از عناصر فتنه هستند.

زهره طیب ​زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر علوم خواستار جلوگیری از سخنرانی عناصر فتنه در دانشگاه​ها شد. به باور او فرجی دانا وزیر علوم معزول دولت روحانی حامی فتنه گران است و می گوید پنج نفر از معاونین او از عناصر فعال فتنه و یا حامی فتنه بوده ​اند.

طیب زاده در نطق ها و مصاحبه های متعدد نشان داده که استعداد بالایی برای همکاری با روزنامه کیهان دارد. او در مصاحبه ای علیه علی مطهری به سبک سرمقاله نویسان روزنامه کیهان می گوید: «اگر نگوییم آقای مطهری به عنوان عامل MI۶ نظر می​دهد، قطعا تحت تأثیر سرویس​های جاسوسی بوده، چرا که فکر نمی​کنم آنقدر کند ذهن باشند که نتوانند تشخیص دهند فتنه ۸۸ یک توطئه​ براندازانه نظام بوده است​».

طرح هایی امضا کرده در مجلس

مرکز پژوهش های مجلس کل طرح هایی که به امضای زهره طبیب زاده نوری رسیده را اینگونه برشمرده است:

سوابق اجرایی در یک نگاه

سوابق اجرایی زهره طیب زاده به این شرح است:

  • مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در دولت نهم
  • دانشیار و مدیرگروه پریودنتولوژی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • عضو سابق شورای اجتماعی کشور
  • دبیر شورای عالی زن و خانواده و عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در دولت نهم
  • عضو شورای عالی سیاست گذاری برنامه پنجم توسعه
  • عضو هیئت امنای دانشگاه الزهرا(س)
  • دانشیار و مدیرگروه پریودنتولوژی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم
  • عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم

زهره طیب زاده نوری در سال ۱۳۳۹ در شهر تهران متولد شده. هیچ اطلاعاتی از سوابق فعالیت های سیاسی او قبل و در دوران انقلاب سال ۱۳۵۷ در دست نیست. نامی از او در دوران جنگ ایران و عراق نیز جایی ثبت نشده و پیش از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد چهره ای شناخته شده نبوده است. اما پس از پیوستن به تیم احمدی نژاد،‌ به عضویت شورای مرکزی جبهه پایداری در می آید. کسی از روابط خانوادگی او مطلبی تاکنون منتشر نکرده و گفته می شود که دو فرزند دارد.