درصحن: آزمون تعیین صلاحیت علمی نامزدان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طبق برنامه امروز یکشنبه در محل دبیرخانه این مجلس در شهر قم برگزار شد.

حجت السلام هاتف صدوقی مازندرانی با اعلام این خبر در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «پانزدهم شهریور در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان مرحله اول ازمون انتخابات خبرگان برگزار شد و در جمعی حدود دویست نفر برگه های امتحانی اصول و فقه از دو کتاب کفایه الاصول و مکاسب در اختیارم قرار گرفت … ابتدا اقای مومن عضو فقهای شورای نگهبان صحبت کرد و سپس فرصت چهار ساعته امتحان اغاز شد .. از بحث مقدمه واجب و اجماع منقول سوال اصولی و از بحث عدم جواز اخذ اجرت بر واجبات و جواز بیع مال وقف سوال فقهی مطرح شده بود… سه سوال هم از تحریر الوسیله در موضوعات محجور و خمس و دیات برای اظهار نظری اجتهادی ارائه شده بود»

به نوشته این نامزد انتخابات، بیشتر نامزدان از اذری ها بودند و از استان مازندران هم سه شخصیت حاضر در جلسه عبارت بودند از آقایان محمدی لایینی و رجایی و داودی.»

گفتنی است اعضای فعلی مجلس خبرگان و شاگردان درس خارج آیت الله خامنه ای که صلاحیت علمی شان مورد تایید ایشان قرار دارد نیازی به شرکت در آزمون ورودی خبرگان ندارند.

پیش از این آیت الله مومن اعلام کرده بود کاندیداهایی که به هر دلیل نتوانند در آزمون روز 15 شهریور شرکت کنند می توانند در آزمون دیگری که در دی ماه برگزار می شود شرکت کنند. او پیشنهاد کرده بود که علاوه بر آزمون کتبی از کاندیداها بصورت شفاهی هم آزمونی برگزار شود ولی نتیجه رد یا تصویب این پیشنهاد هنوز اعلام نشده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.