در صحن: حجت السلام ناطق نوری رییس مجلس پنجم در مصاحبه ای با دست اندرکاران رسانه ها نمایندگان زن مجلس نهم را به چهره هایی ضد زن متهم و وجود اینگونه تفکرات در مجلس را عامل رای ندادن مردم به زنان در انتخابات دانست.

این فعال سیاسی در خصوص حضور زنان در انتخابات گفته است: معتقدم زنان باید در تمام عرصه حضور داشته باشند منتهی باید خودشان هم تلاش کنند من در مجلس پنجم در خصوص تصویب قانون حضور قاضی زن در دادسراها تلاش کردم  اما نکته مهمی که وجود دارد این است: که چند در صد از زنانی که امروز در مجلس حضور پیدا کرده اند در جهت احقاق زنان تلاش کرده‌اند؟ خانم‌ها خودشان قدر خودشان را نمی‌دانند، زنان هیچ تشکل رسمی ندارند. یک تشکل جامعه زینب در جریان اصولگرایی و یک مجمع زنان در جریان اصلاح طلبی وجود دارد که اینها فعال نیستند. متاسفانه زنان تشکل جدی راه نینداخته‌اند.

او اضافه کرده است: خوب است بدانید خانم‌هایی که بعد از انقلاب به مجلس آمدند خیلی بیشتر بودند ولی در همین مجلس کنونی طرح و یا نظرات ضد بانوان از سوی زنان نماینده مطرح می‌شود، این را بدانید که ما در قانون اساسی هیچ محدودیتی برای خانم ها نداریم از این رو اگر زنان خود فعال شوند می‌توانند انتظارات را برآورده کنند.

تنها نه زن در انتخابات مجلس نهم به مجلس راه یافتند که نشان از عدم توفیق آنها در کسب آراء مردم در انتخابات است. مجلس هشتم نیز تنها هشت نماینده زن و مجلس هفتم نیز هفت نماینده زن داشت. مجلس ششم سیزده نماینده و مجلس پنجم با ۱۴ نماینده بیشترین سابقه حضور زنان در مجلس را تجربه کرده است. تنها در دوره ششم زنان موفق شدند به هیات رییسه مجلس نیز راه یابند. سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و شهربانو امانی نماینده ارومیه زنان مجلس ششم بودند که به هیات رییسه مجلس راه یافتند. مشاور امور زنان و سازمان های زنانه در تلاش اند تا سهم بیشتری از کرسی های مجلس دهم به زنان اختصاص یابد. در همین راستا پیش از این الهه کولایی نماینده تهران در مجلس ششم جامعه زنان را به راه اندازی نهضت نام نویسی برای انتخابات مجلس دهم توسط زنان سراسر کشور فراخواند. فایزه و فاطمه هاشمی رفسنجانی نیز از زنان خواسته اند تا به زنان رای دهند. فاطمه هاشمی رفسنجانی همچنین پیشنهاد داده است تا زنان در سراسر کشور لیست مستقل انتخاباتی ارایه کنند.