درصحن: علیرضا منادی سفیدان، نماینده شهر تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یکی از دو نماینده دامپزشک حاضر در مجلس نهم، جزو ۲۱۱ نماینده‌ای بود که در مهر ماه ۱۳۸۸ بر خود فرض دانستند تا در نامه‌ای به احمدی نژاد، از او برای انتخاب “محمد رضا رحیمی” به عنوان معاون اول رییس جمهوری، قدردانی و تشکر کنند. در آن نامه ذکر شده بود: «انتخاب محمدرضا رحیمی به سمت معاونت اول رییس جمهور نشان از توجه شما برادر به نیروهای زحمتکش، انقلابی، دلسوخته و فعالینی است که در طول انقلاب اسلامی همواره از حامیان ولایت بوده‌اند و برای توسعه عمران وآبادی کشور توأم با عدالت اجتماعی و حاکمیت روح دینی از تلاشی فروگذار نکرده‌اند. ..سابقه درخشان ایشان در استانداری کردستان، دیوان محاسبات و به ویژه معاونت حقوقی رییس جمهور بر اهل انصاف و مروت مکتوم نیست.»

وی همچنین از کسانی است که درباره پیری جمعیت در کشور نیز هشدار داده است و فرهنگ‌سازی در این زمینه را جهاد فرهنگی می‌داند. به نخبگان به خاطر داشتن تعداد کم فرزندان ایراد می‌گیرد و تا آنجا پیش می‌رود که معتقد است: « نخبگان کشور کمترین میزان فرزندآوری را دارند و این خود از بزرگترین معضلات موجود در کشور است.»

منادی از نمایندگانی است که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایش در حوزه “راه سازی” بوده است. ایده ساخت بزرگراه تبریز – نودوز (دروازه پنجم تبریز) توسط او پیگیری شد اما ظاهرا با محیط زیست میانه‌ای ندارد و برای همین هم ساخت احداث جاده در جنگل ابر را به دغدغه‌های زیست محیطی ترجیح می‌دهد، جنگل بکری که از زمان دولت اول محمود احمدی نژاد عده‌ای قصد دخل و تصرف در آن را داشتند. منادی به همراه ۱۵۰ نماینده دیگر در نامه‌ای به حسن روحانی از وی درخواست کردند تا کار پر مناقشه ساخت این جاده را به اتمام برساند. دلیل‌شان هم سهولت رفت و آمد و جلوگیری از وقت و انرژی و تسهیل روابط تجاری عنوان شده است.

او که رییس فراکسیون دانشگاهیان در مجلس است از نمایندگان اصولگرای نزدیک به علی لاریجانی و عضو فراکسیون رهروان ولایت محسوب می‌شود.

پیش از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به علاقه قلبی اعضای فراکسیون رهروان ولایت به کاندیداتوری لاریجانی اشاره کرد و گفت: «راستش را بخواهید، ته دل فراکسیون رهروان ولایت روی آقای لاریجانی است و اعضای این فراکسیون دوست دارند آقای لاریجانی به میدان بیاید.»

او همچنین نظر مثبتی به دولت روحانی دارد و در آبان ماه ۹۳ به هنگام معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی، از “نیلی احمدآبادی” به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی حمایت کرد اما همزمان اعلام کرد که جو مناسبی برای رای اعتماد به نیلی احمدآبادی در مجلس حاکم نیست. جوی که در نهایت باعث شد تا “نیلی احمدآبادی” نتواند رای لازم را کسب کند.

دکتر عليرضا منادی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۸ در یک خانواده مذهبی در تبریز به دنیا آمد. پدرش از بازاریان و فرش فروشان بازار تبریز بود. وي دو خواهر و يك برادر دارد كه هر سه تحصيلات عالي كارشناسي ارشد دارند. در سال ۱۳۵۴ وارد دبستان (نظامي) هدایت شد که امروزه به دبستان شهید بهادری تغییر نام یافته است. دوران انقلاب هنوز دانش‌آموز دبستان بود و در دوران جنگ هم دانش‌آموز دبیرستان؛ او اما در این دوران، آموزشیار نهضت سوادآموزی در تبریز شد.

منادی که دارای دو مدرک دکترا در رشته های دامپزشکی و میکروبیولوژی است، در سال ۱۳۸۶ از سوی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان نماینده وارد مجلس هشتم شد. در سال نخست نمایندگی عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اندکی بعد برای عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه نیز انتخاب می‌شود. عضویت در اتحادیه بین المجالس جهان و عضویت در شورای عالی اجرای سیاست‌گذاری اصل ۴۴ قانون اساسی و ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی از دیگر مسوولیت‌های منادی در مجلس بوده است. وی به تازگی موفق شد به رتبه دانشیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتقا یابد.